Produktkonfigurering
438,75 kr
På lager
ISBN
9788757124286
I Produktkonfigurering - kundetilpasning af produkter præsenterer forfatterne en operationel fremgangsmåde for opbygning af konfigureringssystemer i industrielle virksomheder. Fremgangsmåden beskriver forløbet fra behovsidentifi kation til drift og vedligeholdelse af konfigureringssystemet. Bogen er baseret på erfaringer fra mere end 40 konfigureringsprojekter i Danmark og i udlandet.
Hvad er et produktkonfigureringssystem?
Lidt forenklet er et konfigureringssystem et it-system, som indeholder viden om virksomhedens produktsortiment. Derved bliver salg og interne funktion er i virksomheder i stand til effektivt at håndtere kundevarianter. Konfi gure ring er effektiv til at understøtte en lang række områder, f.eks. tilbudsgivning, salg, konstruktion af kundetilpassede
produkter, produktionsforberelse etc.
Hvem har brug for produktkonfigurering?
Bogens målgruppe er virksomheder, hvor evnen til at kunne specificere, producere og levere kundetilpassede produkter har afgørende betydning for konkurrenceevnen, dvs. typisk ordreproducerende virksomheder med variant produktion, hvor væsentlige konkurrenceparametre kan beskrives ved bl.a.:
· Krav om hurtig og præcis tilbudsgivning for kundespecifikke ordrer.
· Evne til at konkurrere på kundetilpasning og præcis leveringstid.
· Kort ordregennemløbstid (hurtig ordrespecifikation).
· Evne til at håndtere et stigende antal varianter på en sikker måde.
· Fejlfri leverance i forhold til kundens specifikationer.
· Evne til at opfylde dokumentationskrav.
Hvad er et produktkonfigureringssystem?
Lidt forenklet er et konfigureringssystem et it-system, som indeholder viden om virksomhedens produktsortiment. Derved bliver salg og interne funktion er i virksomheder i stand til effektivt at håndtere kundevarianter. Konfi gure ring er effektiv til at understøtte en lang række områder, f.eks. tilbudsgivning, salg, konstruktion af kundetilpassede
produkter, produktionsforberelse etc.
Hvem har brug for produktkonfigurering?
Bogens målgruppe er virksomheder, hvor evnen til at kunne specificere, producere og levere kundetilpassede produkter har afgørende betydning for konkurrenceevnen, dvs. typisk ordreproducerende virksomheder med variant produktion, hvor væsentlige konkurrenceparametre kan beskrives ved bl.a.:
· Krav om hurtig og præcis tilbudsgivning for kundespecifikke ordrer.
· Evne til at konkurrere på kundetilpasning og præcis leveringstid.
· Kort ordregennemløbstid (hurtig ordrespecifikation).
· Evne til at håndtere et stigende antal varianter på en sikker måde.
· Fejlfri leverance i forhold til kundens specifikationer.
· Evne til at opfylde dokumentationskrav.
Undertitel | Kundetilpasning af produkter |
---|---|
Forfatter | Lars Hvam, Niels Henrik Mortensen, Jesper Riis |
Forlag | Nyt Teknisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Product Type | Danske bøger |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | EF |
Udgivelsesdato | 29. mar. 2007 |
Sideantal | 304 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2007 |
Oplagsdato | 1. jan. 1900 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788757124286 |
ISBN-10 | 8757124280 |
EAN | 9788757124286 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | und |
Artist | Mette Nielsen |
Illustreret i farver/sh | Nej |