Profession: Lærer, metodik
300,00 kr
Udsolgt
ISBN
9788770820790
Profession Lærer – Metodik indeholder 12 kapitler om væsentlige pædagogiske principper inden for erhvervspædagogikken. Vinklen er de metodiske overvejelser, som anskues ud fra følgende vinkler:
1.Undervisning og opdragelse – Undervisning - et overblik
2.Deltagerne – Oplevelse, motivation og undervisning
3.Organisering og samspil – Undervisningsformer og arbejdsformer
4.Indholdet – Hvordan skal lektionen tilrettelægges?
5.Styring og planlægning – Undervisningsmål
6.Kommunikation – Formidling og undervisningsmidler
7.Strategi – Seks principper for tilrettelæggelse af undervisning
8.Transfer – Transfer af viden og færdigheder
9.Pædagogisk-psykologiske overvejelser – Individet og det sociale
10.Differentiering – Undervisningsdifferentiering
11.Evaluering – Valg af evalueringsformer
12.Profession: Lærer – Metodefrihed
1.Undervisning og opdragelse – Undervisning - et overblik
2.Deltagerne – Oplevelse, motivation og undervisning
3.Organisering og samspil – Undervisningsformer og arbejdsformer
4.Indholdet – Hvordan skal lektionen tilrettelægges?
5.Styring og planlægning – Undervisningsmål
6.Kommunikation – Formidling og undervisningsmidler
7.Strategi – Seks principper for tilrettelæggelse af undervisning
8.Transfer – Transfer af viden og færdigheder
9.Pædagogisk-psykologiske overvejelser – Individet og det sociale
10.Differentiering – Undervisningsdifferentiering
11.Evaluering – Valg af evalueringsformer
12.Profession: Lærer – Metodefrihed
Forfatter | Hans Chr. Ralking, Thomas Tylén, Erik B. Yde |
---|---|
Forlag | Erhvervsskolernes Forlag |
Indbinding | Paperback |
Product Type | Danske bøger |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | EF |
Udgivelsesdato | 28. sep. 2009 |
Sideantal | 128 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2009 |
Oplagsdato | 1. jan. 1900 |
Oplag | 1 |
Udgave | 7 |
ISBN-13 | 9788770820790 |
ISBN-10 | 8770820791 |
EAN | 9788770820790 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |