Professionel politisk kommunikation

Af: Rasmus Jønsson og Ole A. Larsen
248,75 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788750036968
""Professionel politisk kommunikation"" henvender sig til folk, der studerer, arbejder og interesserer sig for politik og kommunikation. Bogen stiller skarpt på en række af nye bevægelser, der peger i retning af en professionalisering af den politiske kommunikation. Med et praktisk afsæt i novembervalgkampen 2001 går bogen bl.a. tæt på:

· Partiernes kommunikationsstrategier. Flere partier er begyndt at gøre brug moderne kommunikationsmetoder og værktøjer i deres strategiske planlægning. Bogen belyser de nye tendenser, der kan spores i den strategiske kommunikation, for ad den vej at give et indblik i partiernes brug af fokusgruppeinterview, kvantitative målinger, segmenteringer osv.

· Politisk kommunikation i praksis. Priming af den politiske dagsorden, pro- og reaktive manøvrer, systematisk redundans og iscenesættelse er blot nogle af de nye redskaber, der bliver gjort brug af i den politiske kommunikation. Bogen indeholder en række eksempler på, hvordan politikerne i praksis gør brug af disse redskaber i kampen om vælgernes kryds.

· En spindoktors jobprofil. Mørkets fyrste eller blot en notatskriver uden reel indflydelse på den politiske kommunikation? Spindoktorens rolle og betydning i dansk politik er omdiskuteret. I bogen bliver spindoktorens arbejdsområder kortlagt, og der opstilles en jobprofil for en dansk spindoktor, som kan give svar på spindoktorens rolle i dansk politik.

· Den politiske dagsordens fødekæde. Hvem sætter den politiske dagsorden under en valgkamp? Politikere, vælgere og medier er tre centrale aktører, men noget tyder på, at en række andre mere eller mindre synlige aktører også har indflydelse på den politiske dagsorden. I bogen bliver en række af valgkampens mest markante dagsordener rekonstrueret og analyseret i forsøget på at give et indblik i den ofte komplekse fødekæde, der ligger bag den politiske dagsorden.

Er professionaliseringen af den politiske kommunikation blot med til at give den politiske dialog mellem p
Specifikationer
Undertitel Et studie af 20 dages valgkamp
Forfatter Rasmus Jønsson og Ole A. Larsen
Forlag Akademisk
Indbinding Hæftet
Varegruppe Politik, Debat
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 8. aug. 2002
Sideantal 190
Bredde 0
Højde 0
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 0
Oplagsdato 8. aug. 2002
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788750036968
ISBN-10 8750036963
EAN 9788750036968
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.