Profil og offentlighed

Af: Mie Femø Nielsen
25,00 kr
På lager
ISBN
9788759308493
Hvordan bliver en ekspert italesat i medierne? Hvordan bliver en stor servicevirksomhed castet, når pressen skal fortælle en god historie? Hvilken virkelighedskonstruktion giver denne iscenesættelse? Og hvad betyder det for den demokratiske samtale? Hvordan finder virksomhederne deres egne ben at stå på i den offentlige debat? Hvordan legitimerer de sig konkret i nogle af de mange tekster, de printer ud? Og hvordan bliver det modtaget? Det er nogle af de grundlæggende problemstillinger, som Profil og offentlighed - public relations for viderekomne beskæftiger sig med.
Bogens elleve artikler sæter fokus på håndtering af interessekonflikter, på konkurrencen mellem informationsmedarbejdere, politikere, eksperter og journalister om at sætte dagsorden, på virkelighedskonstruktion gennem konfliktorienteret mediedækning, på virksomheders og organisationers konkrete arbejde med legitemering og profilering, samt på det at være talsmand for et bagvedliggende sammensurium af interesser og synspunkter. Det er, hvad dagens public relations handler om, og som denne bog sætter teoretisk og analytisk fokus på. De vigtigste teoretikere i denne sammenhæng er Foucault, Fairclough, Habermas, Luhman og Burke - og analysemetoderne er hentet fra diskursanalysen, pragmatikken, semantikken, grammatikken, retorikken, receptionsforskningen og litteraturvidenskaben
Specifikationer
Undertitel public relations for viderekomne
Forfatter Mie Femø Nielsen
Forlag Samfundslitteratur
Indbinding Hæftet
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 16. mar. 2001
Sideantal 373
Bredde 170
Højde 239
Dybde 22
Vægt 700
Første udgave 0
Oplagsdato 16. mar. 2001
Oplag 1
Udgave 1
Serie Den kommunikerende organisation
ISBN-13 9788759308493
ISBN-10 8759308494
EAN 9788759308493
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.