Psykologi for lærerstuderende og lærere
348,75 kr
På lager
ISBN
9788750042778
Denne bog har til hensigt at bevidstgøre studerende og lærere om, hvordan psykologien med sit særlige faglige perspektiv kan bidrage til at udvikle professionelle forståelses- og handleformer i lærerarbejdet. Bogen er bygget op om nogle helt centrale temaer i læreruddannelsen og lærerpraksis: børn og unges udvikling og identitet, kommunikation mellem elev og lærer, læring og læringsmiljø, iagttagelse og interaktion i forhold til problemadfærd. Bogen giver således grundlæggende psykologisk kundskab om børn i skolen: om selvteorier, deltagelse i fællesskaber, lærer-elev-relationen, anerkendelse, vejledning, gruppedynamikker, forældresamarbejde, kultur, læringsteori, køn, konflikthåndtering og mobning. Fælles for bogens kapitler er, at de alle er skrevet af forskere og undervisere inden for faget, der har en forskningsbaseret og empirisk tilgang til studiet af lærerarbejdet.
Forfatter | Ole Løw, Else Skibsted |
---|---|
Forlag | Akademisk Forlag |
Indbinding | Indbundet |
Thema koder | Antologier: generelt, Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 17. aug. 2012 |
Sideantal | 328 |
Bredde | 164 |
Højde | 238 |
Dybde | 28 |
Vægt | 680 |
Første udgave | 2012 |
Oplagsdato | 13. jan. 2014 |
Oplag | 4 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788750042778 |
ISBN-10 | 8750042777 |
EAN | 9788750042778 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |