Reality-tv
140,00 kr
På lager
ISBN
9788759316313
Reality-tv har fået en vigtig placering i tv's programudbud og den bredere mediekultur. Reality-tv dækker over en lang række forskelligartede programtyper, der har det tilfælles, at man følger almindelige mennesker eller celebrities i hverdagslige eller mere ekstraordinære situationer. Reality-programmer fokuserer på følelser og giver seerne en fornemmelse af at komme tæt på deltagerne, ikke mindst igennem de tværmediale tilbud om brugerinvolvering, flere af programmerne indeholder. Anne Jerslev belyser seernes interesse for og inddragelse i reality-tv og diskuterer reality-tv's sammenhæng med celebritykulturen. Desuden behandler hun reality-tv som genre, reality-tv's samspil med den mediemæssige udvikling og sætter fænomenet ind i en bredere kulturel kontekst.
Forfatter | Anne Jerslev |
---|---|
Forlag | Samfundslitteratur |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Filmselskaber, TV & radioselskaber |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 12. maj 2014 |
Sideantal | 100 |
Bredde | 155 |
Højde | 230 |
Dybde | 13 |
Vægt | 273 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 12. maj 2014 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Kort og præcist om medier og kommunikation |
ISBN-13 | 9788759316313 |
ISBN-10 | 8759316314 |
EAN | 9788759316313 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |