Relations- og ressourceorienteret pædagogik - ICDP
Relations- og ressourceorienteret pædagogik - ICDP
Nyere forskning viser, at børns trivsel, udvikling og læring er tæt forbundet med kvaliteten af den kontakt, omsorg og opmærksomhed, børnene får fra deres nære omsorgsgivere. Formålet med denne bog er at sætte spot på betydningen af den relations- og ressourceorienterede pædagogik i professionelle omsorgsmiljøer via ICDP-programmet.
Bogen indledes med et oversigtskapitel af Karsten Hundeide, som var en af initiativtagerne til ICDP-programmet. Herefter følger en række kapitler, som dækker emnerne:
- De professionelle voksnes betydning for barnets selvopfattelse
- Kvaliteter i samspillet mellem voksen og barnInklusion og relationsarbejde
- Tilknytningsteori og ICDPD en professionelle kærlighed som forudsætningen for relationsarbejde
- At skabe mentaliserende miljøer
- Narrativitet og identitetImplementeringen af ICDP i praksis
Bogen henvender sig til studerende på lærer- og pædagoguddannelsen, lærere, pædagoger og andre professionelle omsorgsgivere, der interesserer sig for relations- og ressourceorienteret pædagogik. Der er også inspiration at hente til professionelle, som er i gang med eller har gennemført en ICDP-uddannelse
Forfatter | Allan Stevn Bach, Berit Bae, Pia Frederiksen, Karsten Hundeide, Mette Høyer, Carina Brøndum Leed, Margit Margrethe Nielsen (red.), Camilla Printz, Nina Wehmeyer og Peter Westmark |
---|---|
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Førskoler og børnehaver |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 30. nov. 2013 |
Sideantal | 166 |
Bredde | 170 |
Højde | 240 |
Dybde | 10 |
Vægt | 410 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 30. nov. 2013 |
Oplag | 0 |
Udgave | 0 |
ISBN-13 | 9788772818948 |
ISBN-10 | 8772818948 |
EAN | 9788772818948 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |