Resultatbaseret lederskab
348,75 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788790617905
Bogen Resultatbaseret lederskab markerer en milepæl i udfordringen af den etablerede lederskabsteori. Forfatterne, som alle er anerkendte eksperter i HR og lederskabsudvikling, erklærer, at det ikke er nok at måle ledere på deres personlighedstræk som karakter, stil og værdier. Effektive ledere, fastholder forfatterne, nøjes ikke med blot at besidde lederegenskaber. De er i stand til at knytte deres legeregenskaber sammen med resultater.
Resultatbaseret lederskab viser ledere, hvordan de skaber resultater på fire specifikke ormåder: resultater for medarbejderne, organisationen, kunderne og investorerne. Forfatterne giver handlingsorienteret vejledning til læserne i at udvikle og skærpe deres egne resultatbaserede lederegenskaber. De frigør sig fra hurtigløsninger, smarte erklæringer og trends, som kendetegner mange typiske lederskabsprogrammer, og fokuserer i stedet for på at producere resultater, som kan måles og indarbejdes i enhver forretningsstrategi eller virksomhedskultur.
Her foreligger for første gang en praktisk lederskabsbog, som bygger bro mellem lederskabsteori og praktisk lederskab. Resultatbaseret lederskab hjælper til en fundamental forbedring af vores evne til at levere ægte lederskabsresultater.
Resultatbaseret lederskab viser ledere, hvordan de skaber resultater på fire specifikke ormåder: resultater for medarbejderne, organisationen, kunderne og investorerne. Forfatterne giver handlingsorienteret vejledning til læserne i at udvikle og skærpe deres egne resultatbaserede lederegenskaber. De frigør sig fra hurtigløsninger, smarte erklæringer og trends, som kendetegner mange typiske lederskabsprogrammer, og fokuserer i stedet for på at producere resultater, som kan måles og indarbejdes i enhver forretningsstrategi eller virksomhedskultur.
Her foreligger for første gang en praktisk lederskabsbog, som bygger bro mellem lederskabsteori og praktisk lederskab. Resultatbaseret lederskab hjælper til en fundamental forbedring af vores evne til at levere ægte lederskabsresultater.
Undertitel | Lederes forretningsopbygning og forbedring af bundlinjen |
---|---|
Forfatter | Dave Ulrich, Jack Zenger, Norm Smallwood |
Forlag | Birmar |
Indbinding | Ukendt |
Thema koder | Erhvervsliv, virksomheder og ledelse |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | Egen |
Udgivelsesdato | 8. dec. 2003 |
Sideantal | 238 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 25 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2003 |
Oplagsdato | 8. dec. 2003 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788790617905 |
ISBN-10 | 8790617908 |
EAN | 9788790617905 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | Anne Vindt |
Foreword Author | Warren Bennis |
Illustreret i farver/sh | Nej |