Return on Strategy

Af: Flemming Poulfelt, Morten Froholdt & Michael Moesgaard Andersen
498,75 kr
På lager
ISBN
9788711427569

Siden Michael Porter publicerede sine skoledannende tekster, har det været god strategi-latin, at en virksomhed, der ikke vælger en klar strategi, men for eksempel satser på både differentiering og omkostningslederskab, placerer sig et uhensigtsmæssigt sted: “i midten af det hele”. Men faktisk bygger yderst succesfulde virksomheder som Google, Saxo Bank, Huawei og Ryanair bro mellem strategier – ofte med disruptive virkninger til følge for markedet.

Med udgangspunkt i europæiske, asiatiske og amerikanske virksomheder tager Return on Strategy læseren med på en fascinerende rejse i det udefinerbare X-faktorunivers, som kun firmaer, der behersker disruptive strategier, har adgang til. De tre forfattere fremlægger den tese, at det store udbytte, disse yderst succesfulde firmaer henter hjem, netop bliver opnået på baggrund af disruptive strategier – at der er tale om en egentlig

Samtidig tager forfatterne et opsigtsvækkende opgør med strategilitteraturens klassikere som Good to Great og In Search of Excellence. Hvordan kan det være, spørger de, at mange af de firmaer, der engang var “fantastiske” og “excellente”, i dag er en skygge af sig selv – hvis de da overhovedet eksisterer?

Return on Strategy - når strategi kan skabe afgørende resultater udkom i december 2009 på amerikansk.

Specifikationer
Undertitel Når strategi kan skabe afgørende resultater
Forfatter Flemming Poulfelt, Morten Froholdt & Michael Moesgaard Andersen
Forlag L&R Business
Indbinding Indbundet
Thema koder Erhvervsliv, virksomheder og ledelse
Varegruppe Management
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 16. apr. 2010
Sideantal 320
Bredde 159
Højde 232
Dybde 33
Vægt 714
Første udgave 2010
Oplagsdato 29. nov. 2010
Oplag 2
Udgave 1
EAN 9788711427569
Sprog dan
Orignalsprog eng
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.