Sådan tænker børn - sådan lærer de
472,50 kr
500
ISBN
9788700316980
Hvorfor lærer børn ikke det, det egentlig var skolernes hensigt at lære dem? Hvordan kan det gøres bedre?Howard Gardner sammenholder i denne bog den nyeste kognitionsvidenskab med de erklærede undervisningsmål - og påviser, hvorledes de mest udbredte undervisningsmetoder, institutioner og materialer stemmer dårligt overens med det menneskelige sind og vore naturskabte indlæringsmønstre. Bogen munder ud i talrige konstruktive forslag til omstrukturering af undervisningen.
Bogen er en oversættelse af "The unschooled Mind", der oprindelig er udgivet af Basicbooks i 1991."En uvurderlig bog for lærere, administratorer, forældre og politikere." (New York Times).
Forfatter | Harper Collins;Howard Gardner |
---|---|
Forlag | Gyldendal |
Indbinding | Hæftet |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 19. jan. 1999 |
Sideantal | 400 |
Bredde | 155 |
Højde | 230 |
Dybde | 30 |
Vægt | 730 |
Første udgave | 1999 |
Oplagsdato | 4. jul. 2006 |
Oplag | 3 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788700316980 |
ISBN-10 | 8700316989 |
EAN | 9788700316980 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | Kurt Strandberg |
Omslagsgrafiker | Enggaardens Tegnestue I/S |
Illustreret i farver/sh | Nej |