Sådan tænker børn - sådan lærer de
472,50 kr
500
ISBN
9788700316980
Hvorfor lærer børn ikke det, det egentlig var skolernes hensigt at lære dem? Hvordan kan det gøres bedre?Howard Gardner sammenholder i denne bog den nyeste kognitionsvidenskab med de erklærede undervisningsmål - og påviser, hvorledes de mest udbredte undervisningsmetoder, institutioner og materialer stemmer dårligt overens med det menneskelige sind og vore naturskabte indlæringsmønstre. Bogen munder ud i talrige konstruktive forslag til omstrukturering af undervisningen.
Bogen er en oversættelse af "The unschooled Mind", der oprindelig er udgivet af Basicbooks i 1991."En uvurderlig bog for lærere, administratorer, forældre og politikere." (New York Times).
| Forfatter | Harper Collins;Howard Gardner |
|---|---|
| Forlag | Gyldendal |
| Indbinding | Hæftet |
| Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
| Ekspedition | DBK |
| Udgivelsesdato | 19. jan. 1999 |
| Sideantal | 400 |
| Bredde | 155 |
| Højde | 230 |
| Dybde | 30 |
| Vægt | 730 |
| Første udgave | 1999 |
| Oplagsdato | 4. jul. 2006 |
| Oplag | 3 |
| Udgave | 1 |
| ISBN-13 | 9788700316980 |
| ISBN-10 | 8700316989 |
| EAN | 9788700316980 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Oversætter | Kurt Strandberg |
| Omslagsgrafiker | Enggaardens Tegnestue I/S |
| Illustreret i farver/sh | Nej |
