Sæt billeder på
0,00 kr
Lagerstatus ukendt
ISBN
9788788263909
Sæt billeder på
Ord er som regel nødvendige, hvis du vil ud med dit budskab. Men ord er sjældent tilstrækkelige, og det er forfatternes inspiration til at skrive denne bog - primært med henblik på mennesker, der laver blade - af enhver slags.
Hver dag drukner masser af ord i informationsstrømmen. Det rigtige billede kan hjælpe ordene med at blive forstået, og et godt billede fortæller selv en historie. Men der er mange slags billeder - fotografier, tegninger, grafik osv. - og somme tider kan det være svært at vælge rigtigt.
Forfatterne præsenterer en vifte af forskellige illustrationsmuligheder, og beskriver hvad de enkelte typer billeder er gode til - og hvor de ikke duer, samt giver dig retningslinjer for at vælge billeder - og for at behandle dem rigtigt.
Læs også om:
- Fotografiet - den bedste "eye-catcher"
- Tegningens muligheder og begrænsninger
- Den forklarende tegning
- Når teksten bliver et billede
- Farve eller sort-hvid?
Ord er som regel nødvendige, hvis du vil ud med dit budskab. Men ord er sjældent tilstrækkelige, og det er forfatternes inspiration til at skrive denne bog - primært med henblik på mennesker, der laver blade - af enhver slags.
Hver dag drukner masser af ord i informationsstrømmen. Det rigtige billede kan hjælpe ordene med at blive forstået, og et godt billede fortæller selv en historie. Men der er mange slags billeder - fotografier, tegninger, grafik osv. - og somme tider kan det være svært at vælge rigtigt.
Forfatterne præsenterer en vifte af forskellige illustrationsmuligheder, og beskriver hvad de enkelte typer billeder er gode til - og hvor de ikke duer, samt giver dig retningslinjer for at vælge billeder - og for at behandle dem rigtigt.
Læs også om:
- Fotografiet - den bedste "eye-catcher"
- Tegningens muligheder og begrænsninger
- Den forklarende tegning
- Når teksten bliver et billede
- Farve eller sort-hvid?
Undertitel | Lad dine tekster blive set, læst og forstået |
---|---|
Forfatter | Maj Ribergård, Ole Munk |
Forlag | Grafisk Litteratur |
Thema koder | Kommunikationsstudier, Medier, underholdning, informationsbranchen og kommunikationserhverv |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | GRAF |
Udgivelsesdato | 10. apr. 1999 |
Sideantal | 142 |
Bredde | 174 |
Højde | 225 |
Dybde | 13 |
Vægt | 490 |
Første udgave | 1999 |
Oplagsdato | 10. apr. 1999 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-10 | 8788263908 |
EAN | 9788788263909 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Illustreret i farver/sh | Nej |