Sammen om inklusion Tre perspektiver på samarbejde om inklusion (inkl. hjemmeside)

Af: red. Thomas Binderup Lisbeth Donnerborg, Janne Lund Jensen, Kurt Johannesen, Tanja Gammelgaard Just, Maja Dam Kjærgaard, Helle Kristensen, Karen Skyum og Mads Thyde
300,00 kr
Udsolgt
ISBN
9788772819709

Sammen om inklusion Tre perspektiver på samarbejde om inklusion (inkl. hjemmeside)

Inklusion er en kompleks opgave, som ofte beskrives som værende lærerens individuelle opgave. Men hvorvidt inklusionsprocessen lykkes eller ej, afhænger af meget mere end den enkelte lærers praksis. Lærerne er en del af et meget større system, som kan og bør aktiveres, hvis inklusions-processen skal lykkes. Her spiller både skoleledere og forældre en stor og vigtig rolle.

Sammen om inklusion - tre perspektiver på samarbejde om inklusion beskriver inklusion i praksis på tre forskellige danske skoler. Bogen belyser, hvordan en leder, en lærer og forældrene på tre forskellige skoler har forholdt sig til og omsat det fælles mål inklusion i en konkret situation, hvor der ingen facitliste findes.

Bogen lægger ud med en kort introduktion, hvor begrebet inklusion foldes ud mellem tre snitflader: ramme, værdier og praksis. De følgende tre kapitler omhandler de enkelte aktørers egne oplevelser og fortolkninger af forløbet. Og som det vil fremgå, er aktørerne ikke enige om alle udlægninger, men det er netop et vilkår, der er værd at bide mærke i. Som læser får man mulighed for at kigge andre over skulderen og blive klogere ud fra deres refleksioner, valg og erfaringer. Samtidig får læseren også et indblik i, hvordan disse aktører oplever situationen forskelligt: For lederne er inklusion en mission, som skal lykkes. For lærerne er det en opgave, som skal lykkes. For forældrene er det deres børns og familiens liv, som skal lykkes. Bogen henvender sig til alle, der arbejder med inklusion så som skoleledere og pædagogiske konsulenter samt lærere og pædagoger både på professionshøjskoler og i grundskolen. Også forældre, der indgår i samarbejde med skoler omkring inklusion, vil få gavn af at læse med. Bogen er redigeret af lærer og cand.pæd. i pædagogisk sociologi, Thomas Binderup, der arbejder i Herning Kommune, som pædagogisk udviklingskonsulent ved Center for Børn og Læring.

Bogens ni bidrag er skrevet af Lisbeth Donnerborg, Janne Lund Jensen, Kurt Johannesen, Tanja Gammelgaard Just, Maja Dam Kjærgaard, Helle Kristensen, Karen Skyum og Mads Thyde.

Specifikationer
Undertitel Tre perspektiver på samarbejde om inklusion (inkl. hjemmeside)
Forfatter red. Thomas Binderup Lisbeth Donnerborg, Janne Lund Jensen, Kurt Johannesen, Tanja Gammelgaard Just, Maja Dam Kjærgaard, Helle Kristensen, Karen Skyum og Mads Thyde
Forlag Dafolo
Indbinding Paperback
Thema koder Antologier: generelt, Specialundervisning
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DAF
Udgivelsesdato 2. jun. 2014
Sideantal 136
Bredde 0
Højde 0
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 2014
Oplagsdato 2. jun. 2014
Oplag 1
Udgave 1
Serie Undervisning og læring
ISBN-13 9788772819709
ISBN-10 8772819707
EAN 9788772819709
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.