Selvevaluering i team
262,50 kr
950
ISBN
9788760003363
Drive, engagement, team-ånd og kulturforståelse er vigtige kvalifikationer, som er med til at forme »et helt menneske«.I dag tager vi i langt højere grad end tidligere udgangspunkt i de »bløde« værdier. Vi skal ikke kun identificere os med det konkrete job, men også med virksomheden og de værdier, den står for. Samtidig er arbejdet i langt højere grad med til at udvikle vor individuelle identitet. Vi ønsker at bidrage med det, vi er gode til.På den ene side stiller det krav til den enkelte virk-somhed om at formulere sit værdigrundlag og formidle det gennem en konstruktiv dialog, så det udmønter sig i konkret handling.På den anden side stiller denne dialog også krav til den enkelte medarbejder. Når jobbet i stigende grad kræver, at vi er motiverede, glade og i harmoni med arbejdet og værdigrundlaget, må vi også selv gøre os klart, hvad vore egne mål og værdier i livet er. Det vil i stigende grad være nødvendigt, at vi forpligter os, fastlægger jobforløb samt udviklings- og uddannelsesprogrammer i samarbejde med virksomheden.Vi må således kunne vurdere, om en given virksomhed eller jobfunktion stemmer overens med de personlige mål og ambitioner, vi har for vort liv. Den tid er forbi, hvor vi kan tillade os at have en kunstig adskillelse mellem »hjernearbejde« og »håndarbejde«.Selvevaluering gør det muligt at synliggøre og erken-de sine stærke sider og de områder, hvor der er mulighed for forbedringer. Selvevaluering er en metode, et redskab til at udvikle sin konkurrenceevne. Her nævnes nogle eksempler på de fordele, en selvevaluering kan give:En struktureret fremgangsmåde til forbedringEn vurdering baseret på fakta i modsætning til formodningerMål og strategier baseret på facts og ikke fornemmelserEn måde til at skabe entusiasme, involvering i forbedringsprocessenNy energi til jagten på det excellenteFå et overblik over og en fælles forståelse af sammenhænge i virksomheden eller organisationenEt helbredscheckEn mulighed for at måle fremskridt over en årrække ved systematisk gentagelse af selvevalueringen.Det er mit håb, at bogen bliver en god støtte til udvikling af konkurrenceevne og personlig markedsværdi.God fornøjelse!
Forfatter | Leif Erichsen |
---|---|
Forlag | Industriens Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Product Type | Danske bøger |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | EF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1900 |
Sideantal | 116 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2000 |
Oplagsdato | 1. jan. 1900 |
Oplag | 0 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788760003363 |
ISBN-10 | 8760003367 |
EAN | 9788760003363 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | und |
Artist | Lars Prahl |
Illustreret i farver/sh | Nej |