Sensitivering af organisationer
405,00 kr
På lager
ISBN
9788772342863
Ledelse i en pædagogisk praksis bør altid sigte mod at styrke udviklingen af den psykologiske tryghed i organisationen for herigennem at skabe mulighed for, at læringens drivkraft kan opstå i det daglige samspil mellem voksne og børn. Drivkraften i læring kan beskrives som den knitren eller vitalitet, der opstår i det gode samspil mellem lærer, elever og det, de er samlet om. Om et sådant samspil kommer til at emme af vitalitet, afhænger af en lang række faktorer.Bogen Sensitivering i organisationer er et konkret bidrag til arbejdet med at udfolde organisatoriske og relationelle elementer, der kan danne grundlag for resonansrum for læring og udvikling i skoler og institutioner. På baggrund af et pædagogisk udviklingsprojekt i Høje-Taastrup Kommune beskrives en række forskellige perspektiver og praksisser, der kan medvirke til at styrke samspillet og muligheden for, at børn og voksne kan opleve tryghed og vitalitet i deres læringsmiljøer.Bogen henvender sig til alle professionelle aktører, der – ud fra et ledelsesperspektiv – er optaget af, hvordan man kan styrke inklusionen ved at inddrage de relationelle kompetencer i sin personlige ledelsesstil og i opgaven med at styrke den psykologiske tryghed og sensitivere organisationen.Samtidig kan bogen være en inspiration for alle, der ønsker at implementere en relations- og ressourceorienteret pædagogik i skoler med fokus på gode psykiske arbejds- og læringsmiljøer.
Undertitel | Psykologisk tryghed, resonans og ledelse |
---|---|
Forfatter | Anne Linder, Jens Linder og Jesper Gregersen |
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Uddannelse. Pædagogik, Uddannelsesadministration og uddannelsesorganisering |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 1. maj 2023 |
Sideantal | 192 |
Bredde | 170 |
Højde | 240 |
Dybde | 13 |
Vægt | 475 |
Første udgave | 2023 |
Oplagsdato | 1. maj 2023 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-10 | 8772342862 |
EAN | 9788772342863 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |