Skole, livsverden og nye læringslandskaber. Et debatoplæg om folkeskolen
Forfatterne af denne bog kommer med bidrag, der udfordrer den nuværende dagsorden for folkeskolen. Der lægges op til nytænkning med henblik på at gøre hverdagen mere meningsfuld for børn og unge. Et større fokus på det digitale er her centralt, fordi det kan fremme meningsfuld læring, og fordi det er hensigtsmæssigt i forhold til det samfund, de lever i.
Der er mange forslag til, hvordan hverdagen kan gøres langt mere meningsfuld for børn og unge. Forfatterne ønsker en debat om, hvordan vi skal forstå, hvad meningen med at gå i skole egentlig er.
Forfatterne har dybe rødder i fagområder som historie, dansk, engelsk og digital læring. De udforsker både praksis i folkeskolen generelt og i en række konkrete fag.
Bogen både udfordrer og lægger op til løsninger. Den er interessant for alle, der er i berøring med folkeskolen, og som vil tage den, børnene og de unge alvorligt; det gælder fx forældre, lærere, politikere og underviserne på læreruddannelserne.
Undertitel | Man skal kunne det hele. Om digital literacy og læring i det senmoderne |
---|---|
Forfatter | Carlo Grevy, Henrik Kasch, Søren Rønhede og Hanne Søgaard |
Forlag | Forlaget Pendulum |
Indbinding | Indbundet |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 29. jan. 2017 |
Sideantal | 159 |
Bredde | 152 |
Højde | 212 |
Dybde | 12 |
Vægt | 298 |
Første udgave | 2017 |
Oplagsdato | 3. feb. 2017 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788799766741 |
ISBN-10 | 8799766744 |
EAN | 9788799766741 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Foreword Author | Carlo Grevy og Henrik Kasch |
Illustreret i farver/sh | Nej |