Skolen under coronapandemien

Af: Jacob Christensen, Jeppe Bundsgaard, Christian Christrup Kjeldsen og Morten Pettersson
298,75 kr
På lager
ISBN
9788772199030
Den danske grundskole havde et godt udgangspunkt for at overgå til fjernundervisning, da coronapandemien brød ud, og skoler i hele verden lukkede ned. Det er en af konklusionerne i Responses to Educational Disruption Survey (REDS), der i et internationalt perspektiv har undersøgt, hvordan elever, lærere og skoleledere i Danmark har håndteret og oplevet pandemien.

Trods it-kompetente lærere og righoldige digitale resurser oplevede flertallet af både elever og lærere, at kvaliteten af undervisningen var lavere, og at eleverne ikke lærte lige så meget som normalt. Danske elever var også mere udfordrede i forhold til motivation og faglig udvikling under skolelukningerne end elever i andre lande. Desuden har danske skoler tilsyneladende i lavest grad iværksat indsatser for at støtte elevernes trivsel under og efter pandemien.

Skolen under coronapandemien præsenterer en lang række resultater, der giver os viden om elevers og læreres oplevelse af fjernundervisningen, om tilgængelighed af it-resurser og betydningen af sociale forskelle. Samtidig peger undersøgelsen på erfaringer fra pandemien, som vi måske kan gøre brug af i fremtidens skole.
Specifikationer
Undertitel Danske resultater fra REDS-undersøgelsen 2020-21
Forfatter Jacob Christensen, Jeppe Bundsgaard, Christian Christrup Kjeldsen og Morten Pettersson
Forlag Aarhus Universitetsforlag
Indbinding Hæftet
Thema koder Uddannelse. Pædagogik
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 16. maj 2022
Sideantal 274
Bredde 176
Højde 246
Dybde 18
Vægt 707
Første udgave 2022
Oplagsdato 16. maj 2022
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-10 8772199032
EAN 9788772199030
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.