Skolens blinde øje
297,50 kr
500
ISBN
9788777062940
Når børn har en konstant urolig og forstyrrende
adfærd, kan det hænge sammen med, at de har specifikke kognitive vanskeligheder.
Skolens blinde øje beskriver et forsknings- og metodeudviklingsprojekt, som følger det pædagogiske og psykologiske arbejde omkring fem ukoncentrerede og urolige børn, der alle er på kanten af, hvad der kan rummes i den almindelige undervisning. I casebeskrivelser vises, hvordan man kan hjælpe disse børn i deres dagligdag på skolen på måder, som indebærer, at problemadfærden mindskes.
Bogen indeholder en manual til relevante kognitive metoder, som anvendt i et samarbejde mellem forældre, lærere og PPR-psykologer kan gøre folkeskolen mere rummelig for disse børn.
adfærd, kan det hænge sammen med, at de har specifikke kognitive vanskeligheder.
Skolens blinde øje beskriver et forsknings- og metodeudviklingsprojekt, som følger det pædagogiske og psykologiske arbejde omkring fem ukoncentrerede og urolige børn, der alle er på kanten af, hvad der kan rummes i den almindelige undervisning. I casebeskrivelser vises, hvordan man kan hjælpe disse børn i deres dagligdag på skolen på måder, som indebærer, at problemadfærden mindskes.
Bogen indeholder en manual til relevante kognitive metoder, som anvendt i et samarbejde mellem forældre, lærere og PPR-psykologer kan gøre folkeskolen mere rummelig for disse børn.
Undertitel | Urolige og ukoncentrerede børn i folkeskolen |
---|---|
Forfatter | Anegen Trillingsgaard |
Forlag | Dansk psykologisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 11. sep. 2000 |
Sideantal | 215 |
Bredde | 150 |
Højde | 225 |
Dybde | 14 |
Vægt | 372 |
Første udgave | 2000 |
Oplagsdato | 21. nov. 2005 |
Oplag | 3 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788777062940 |
ISBN-10 | 8777062949 |
EAN | 9788777062940 |
Sprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |