Skolepolitik og undervisningskvalitet i Danmark
328,75 kr
På lager
ISBN
9788771842661
Folkeskolen er en central institution i det danske samfund. Den har ansvaret for at forberede børn og unge til at deltage i livet efter skolen. Til fortsat uddannelse og demokratisk medborgerskab. Skolens udvikling er samtidig præget af diskussioner og kampe mellem forskellige politiske og pædagogiske interesser, der ønsker at fremme bestemte formål.
I Skolepolitik og undervisningskvalitet i Danmark analyserer Hans Dorf, i hvilket omfang skolepolitikken understøtter folkeskolens muligheder for at realisere sit mangesidige formål, og hvordan den besvarer samfundsændringer, der stiller skolen over for nye udfordringer. Med afsæt i den skolepolitiske udvikling siden 1960’erne undersøger Dorf det seneste årtis folkeskole- og læreruddannelsesreformer og vurderer den øgede indflydelse fra transnational uddannelsespolitik og ønsket om at basere skolens udvikling på forskningsviden. I forlængelse heraf belyser han, hvad god faglighed egentlig består i, hvad der kendetegner den undervisningskvalitet, som dygtige lærere udøver i praksis, og hvilke forudsætninger en professionel lærervirksomhed hviler på.
| Forfatter | Hans Degn |
|---|---|
| Forlag | Aarhus Universitetsforlag |
| Indbinding | Hæftet |
| Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
| Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
| Ekspedition | DBK |
| Udgivelsesdato | 17. dec. 2018 |
| Sideantal | 312 |
| Bredde | 170 |
| Højde | 241 |
| Dybde | 23 |
| Vægt | 653 |
| Første udgave | 2018 |
| Oplagsdato | 17. dec. 2018 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| Serie | Asterisk 16 |
| ISBN-13 | 9788771842661 |
| ISBN-10 | 8771842667 |
| EAN | 9788771842661 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Illustreret i farver/sh | Nej |


