Skolestart for et barn med sprogvanskeligheder

Af: Ruth Birnbaum, Jette Trentemøller, Grete Addington
37,50 kr
På lager
ISBN
9788787315852
Eksamensopgave, Speciallæreruddannelsen, gren 1, Danmarks Lærerhøjskole.

Da de fleste børn, 94% på landsplan, starter deres skolegang i børnehaveklassen, vil vi opfatte børnehaveklassen som skolestarten. Vi har interesseret os for, hvilken betydning "den samordnede indskoling" har for barnet med sprogvanskeligheder. Med "den samordnede indskoling" henviser vi til en organisation, hvor børnehaveklasse, 1. og 2. klasse samlæser i et vist antal timer om året.

Til at belyse vores emne har vi derfor valgt en 7-årig pige med sprogvanskeligheder, der går i en børnehaveklasse på en skole med "samordnet indskoling".

Grete Addington
Ruth Birnbaum
Specifikationer
Forfatter Ruth Birnbaum, Jette Trentemøller, Grete Addington
Forlag Danmarks Lærerhøjskole, Institut for Pædagogik og Psykologi
Thema koder Undervisning for fysisk handicappede elever
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition AAUF
Udgivelsesdato 1. jan. 1989
Sideantal 63
Bredde 0
Højde 300
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 1989
Oplagsdato 1. jan. 1989
Oplag 0
Udgave 0
Serie Specialpædagogiske tekster
ISBN-10 8787315858
EAN 9788787315852
Sprog Dansk
Orignalsprog Sproget kan ikke bestemmes
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.