Skolestart for et barn med sprogvanskeligheder
37,50 kr
På lager
ISBN
9788787315852
Eksamensopgave, Speciallæreruddannelsen, gren 1, Danmarks Lærerhøjskole.
Da de fleste børn, 94% på landsplan, starter deres skolegang i børnehaveklassen, vil vi opfatte børnehaveklassen som skolestarten. Vi har interesseret os for, hvilken betydning "den samordnede indskoling" har for barnet med sprogvanskeligheder. Med "den samordnede indskoling" henviser vi til en organisation, hvor børnehaveklasse, 1. og 2. klasse samlæser i et vist antal timer om året.
Til at belyse vores emne har vi derfor valgt en 7-årig pige med sprogvanskeligheder, der går i en børnehaveklasse på en skole med "samordnet indskoling".
Grete Addington
Ruth Birnbaum
Da de fleste børn, 94% på landsplan, starter deres skolegang i børnehaveklassen, vil vi opfatte børnehaveklassen som skolestarten. Vi har interesseret os for, hvilken betydning "den samordnede indskoling" har for barnet med sprogvanskeligheder. Med "den samordnede indskoling" henviser vi til en organisation, hvor børnehaveklasse, 1. og 2. klasse samlæser i et vist antal timer om året.
Til at belyse vores emne har vi derfor valgt en 7-årig pige med sprogvanskeligheder, der går i en børnehaveklasse på en skole med "samordnet indskoling".
Grete Addington
Ruth Birnbaum
Forfatter | Ruth Birnbaum, Jette Trentemøller, Grete Addington |
---|---|
Forlag | Danmarks Lærerhøjskole, Institut for Pædagogik og Psykologi |
Thema koder | Undervisning for fysisk handicappede elever |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1989 |
Sideantal | 63 |
Bredde | 0 |
Højde | 300 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1989 |
Oplagsdato | 1. jan. 1989 |
Oplag | 0 |
Udgave | 0 |
Serie | Specialpædagogiske tekster |
ISBN-10 | 8787315858 |
EAN | 9788787315852 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
Illustreret i farver/sh | Nej |