Skriv gode taler

Af: Kristian Madsen
275,00 kr
500
ISBN
9788702084740
Den gode tale giver os gåsehud eller kan rykke vores holdninger. Den gode tale kan gøre uønskede forandringer spiselige. Vi husker den gode tale. Den kan give os et øjeblik af samhørighed med andre mennesker eller med en sag. I den ideelle verden kommer en tales budskab direkte fra taleren, som i sit ansigts sved møjsommeligt har udvalgt ordene, der bruges. Men sådan er virkeligheden sjældent. På dagens arbejdsmarked og i dagens politiske virkelighed har taleholdere oftest folk til at skrive talen for sig. Så hvordan gør en taleskriver det godt? Hvordan skriver man en tale til en anden person, så personen får det bedste frem i situationen, emnet, forsamlingen …? Skriv gode taler sætter taleskrivning på dagsordenen som en væsentlig del af enhver organisations strategiske kommunikation. Hvis lederen – fra erhvervslivet såvel som fra det politiske liv – holder den gode tale i den rigtige sammenhæng, øges troværdighed og loyalitet i én og samme bevægelse. Og det er hård valuta i dagens samfund. Bogen giver læseren konkrete redskaber, ideer og tips til at skrive bedre taler – til sig selv eller til andre. Den er båret af talrige eksempler til såvel inspiration og beundring som til skræk og advarsel – og giver et kig ind i taleskriverens værksted, hvor principper omsættes til ord i et talemanuskript. Den velskrevne tale kan hjælpe med at bære en Obama ind i Det hvide hus. Og – som man kan læse i bogen – var det ikke tilfældigt udvalgte ord, der skulle til, men hårdt kontinuerligt taleskriverarbejde. At der skal arbejdes hårdt med den gode tale, og at der bliver det i både ind- og udland, fremgår tydeligt af bogen og de mange velvalgte eksempler. Men bogen giver også anvisninger til hvordan og hvorfor. Skriv gode taler beskriver desuden det forstærkede fokus på taler og taleskrivning, der er vokset frem gennem de senere år.   Anmelderne skrev bl.a. "Det er en bog, som uden tvivl vil blive et højt skattet arbejdsredskab for landets taleskrivere i ministerier, styrelser, organisationer og virksomheder. Der er mange lærerige fif i bogen, men mest tankevækkende er faktisk afslutningskapitlet, hvor Kristian Madsen peger på de karrieremæssige muligheder, der kan følge med taleskrivergerningen." - Andreas Krog, Bogblogger.dk     "Bogen handler demonstrativt ikke om at holde taler, men kun om at skrive dem. [..] Og lad det være sagt kort: I det lys er bogen fornuftigt håndværk." - Kresten Schultz Jørgensen, Politiken     "Til den klassiske præsentation – som talen udgør – har Kristian Madsen samlet relevante pointer og gode eksempler. Det er en praktisk bog, ikke en teoretisk retorikgennemgang, men en glimrende introduktion til det at skrive taler. " - Jesper Beinov, Berlingske Nyhedsmagasin    
Specifikationer
Undertitel Taleskrivning som strategisk kommunikation
Forfatter Kristian Madsen
Forlag Gyldendal Business
Indbinding Hæftet
Product Type Bog
Thema koder Projektledelse
Varegruppe Erhverv, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 5. okt. 2010
Sideantal 144
Bredde 140
Højde 220
Dybde 12
Vægt 248
Første udgave 2010
Oplagsdato 5. okt. 2010
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788702084740
ISBN-10 8702084740
EAN 9788702084740
Sprog dan
Orignalsprog dan
Artist Søren Roed Schack
Omslagsgrafiker Søren Roed Schack
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.