Skriv til din læser 4

Af: Elisabeth Arnbak
190,00 kr
På lager
ISBN
9788702140330
Skriv til din læser handler om faglig skrivning til overbygningens elever. Målet er, at eleverne lærer selv at skrive velfungerende faglige tekster. Dermed udvikles også deres faglige læsning.    I Skriv til din læser - Argumenterende tekster er der fokus på faglige tekster, hvor skriveren vil overtale læseren til noget eller diskutere en problemstilling, så læseren selv kan tage stilling. I stedet for at forsøge at lære eleverne at analysere argumentation med den klasse retoriske metode gennemgår Skriv til din læser  kendetegn ved forskellige typer argumenterende tekster. Det er fx teksternes opbygning, forskellen på at vide og at mene, brug af argumenter, følelsesmæssig farvning af sproget og ordvalgets betydning. Gennem mindre øvelser lærer eleverne selv at skrive velfungerende argumenterende fagtekster.   Til serien hører en række vejledninger. De indeholder dels specifik vejledning til den enkelte bog i serien Skriv til din læser , dels en generel introduktion til faglig skrivning. Elisabeth Arnbak gør rede for formålet med og perspektiverne i undervisning i faglig skrivning.   Serien Skriv til din læser omfatter fire titler: Berettende tekster, Beskrivende tekster, Forklarende tekster og Argumenterende tekster. De to første titler er særligt velegnede til 7.-8. klassetrin og de to sidste til 8.-9. klassetrin.
Specifikationer
Undertitel Argumenterende tekster 8.-9. klasse
Forfatter Elisabeth Arnbak
Forlag Gyldendal
Indbinding Hæftet
Thema koder Grundskolen: udskoling, Undervisningsmidler: Modersmålsundervisning: Læsefærdigheder og skrivefærdigheder
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 4. mar. 2013
Sideantal 72
Bredde 198
Højde 272
Dybde 7
Vægt 246
Første udgave 0
Oplagsdato 4. mar. 2013
Oplag 1
Udgave 1
Serie Skriv til din læser
ISBN-13 9788702140330
ISBN-10 8702140330
EAN 9788702140330
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.