Social Innovation
390,00 kr
106
ISBN
9788776914295
Social innovation handler om at se ud over sektorer, faggrupper og kassetænkning og få øje på partnerskaber, medskabelse og nyskabelse i den offentlige sektor. Denne bog tager fat i velfærdssamfundets største udfordringer og bringer et helt nyt tankesæt til løsning af velfærdsopgaver ind i en dansk sammenhæng. Det er på tide, at debatten om opgaveløsning og arbejdsfordelingen i velfærdssamfundet får et højere niveau og ikke mindst nogle metoder og værktøjer, som skaber grundlag for reel innovation og ikke kun lappeløsninger. Bogen trækker på international forskning og får omsat abstrakte modeller til konkrete processer og værktøjer, som kan anvendes af offentlige strateger og praktikere. Det er ikke nogen lille bedrift at levere både strategi og løsningskoncept på en så vanskelig opgave. Men det er lykkedes. Nu er det op til velfærdsaktørerne i kommuner, regioner og i staten at gribe bolden og få sat social innovation på dagsordenen. Bogen kan være med til at skabe vejen frem mod Dansk Velfærdsmodel ver. 2.0.
Undertitel | En guide til rejse i ukendt land |
---|---|
Forfatter | Dorthe Junge;Peter Lustrup |
Forlag | Books on Demand |
Indbinding | Paperback |
Product Type | paperback |
Thema koder | Danmark, Sociale tjenester og social velfærd, Sociologi |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 3. aug. 2009 |
Sideantal | 172 |
Bredde | 155 |
Højde | 220 |
Dybde | 10 |
Vægt | 282 |
Første udgave | 2009 |
Oplagsdato | 4. aug. 2009 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788776914295 |
ISBN-10 | 8776914291 |
EAN | 9788776914295 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |