Sociale medier og sprog

Af: Andreas Candefors Stæhr og Kristine Køhler Mortensen (red.)
340,00 kr
På lager
ISBN
9788759325964
Sociale medier er for længst blevet en veletableret del af mange menneskers daglige kommunikation og en almindelig del af måden, hvorpå vi vedligeholder sociale relationer til andre mennesker. Vi er således allerede socialiseret ind i en kommunikativ virkelighed med et stadigt voksende udvalg af sociale medier, der er karakteriseret ved hver deres specifikke muligheder for social interaktion, deltagerformater og symbolske betydninger.
Sprog er centralt for, hvordan vi omgås hinanden på de sociale medier. Derfor fokuserer denne bog på sproget som en indgang til at forstå sociale dynamikker i internettets mange kommunikative kontekster. Bogen tilbyder analytiske redskaber til at forstå, hvordan forbindelsen mellem enkelte mediers kommunikative muligheder og brugernes sprogbrug tilsammen skaber komplekse og nye sociale virkeligheder. Bogen introducerer til en bred vifte af sprogvidenskabelige analysetilgange og viser gennem casestudier, hvordan disse kan anvendes i analyser af digital sprogbrug på sociale medier.
Bogen introducerer til funktionel grammatik, konversationsanalyse, diskursanalyse, sproglig etnografi, sociolingvistik, genre- og kontekstanalyse, multimodal analyse og computerlingvistik.
Specifikationer
Undertitel Analytiske tilgange
Forfatter Andreas Candefors Stæhr og Kristine Køhler Mortensen (red.)
Forlag Samfundslitteratur
Indbinding Paperback
Thema koder Kommunikationsstudier
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 14. aug. 2018
Sideantal 304
Bredde 175
Højde 242
Dybde 20
Vægt 600
Første udgave 2018
Oplagsdato 14. aug. 2018
Oplag 1
Udgave 1
Serie Medier, kommunikation, journalistik
ISBN-13 9788759325964
ISBN-10 8759325968
EAN 9788759325964
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.