Socialisering og læring i det refleksivt moderne
187,50 kr
På lager
ISBN
9788787400961
Samfundet er kendetegnet ved en så høj grad af opsplittethed og individualisering, at det ikke længere giver mening at tale om fællesskaber, hvortil regulerende forskrifter kan føres tilbage som fælles værdier, normer eller traditioner. I del: Hvordan er det muligt på en nutidig måde at tale om identitet i et samfund, der socialiserer til individualitet og selvrefleksivitet, og hvor den enkelte er overladt til at bestemme sig selv ud fra sig selv. II del: Om den konsstruktivistiske læringsteori, som er en teori, der afviser enhver ide om, at undervisningens indhold kan overføres til eleverne.
Forfatter | Jens Rasmussen |
---|---|
Forlag | Unge Pædagoger |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1997 |
Sideantal | 168 |
Bredde | 126 |
Højde | 202 |
Dybde | 11 |
Vægt | 218 |
Første udgave | 1996 |
Oplagsdato | 1. jan. 1997 |
Oplag | 10 |
Udgave | 2 |
Serie | Unge Pædagogers serie |
ISBN-13 | 9788787400961 |
ISBN-10 | 8787400960 |
EAN | 9788787400961 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | null |
Illustreret i farver/sh | Nej |