Som man råber i skoven
198,75 kr
På lager
ISBN
9788778874733
Som man råber i skoven henvender sig til mennesker, der ikke har kommunikation og formidling som deres primære fagområde, men som i kraft af deres job eller studie alligevel skal lære noget om kommunikation både i tale og på skrift.
Bogen er skrevet med udgangspunkt i kommunikationsteorierne, der har rødder i psykologi og sociologi og i retorikken, der går tilbage til Aristoteles og det gamle Grækenland.
Læseren vil få en helhedsforståelse for praktisk kommunikation, og bogen er derfor mere end blot en opskrift på den gode tekst.
Som man råber i skoven er praktisk orienteret i den læring, den tilbyder, og i strukturen, som vil være logisk at følge, når man fx planlægger at skrive en artikel eller holde et oplæg. Bogen er eksplicit forankret i relevant teori, hvilket giver læseren en mulighed for at lære med. Samtidig indeholder hvert kapitel eksempler og øvelser, som gør det muligt at bruge bogen som et redskab i undervisningen.
Helle Borup: Cand.mag. i retorik fra Københavns Universitet.
Hanne Skov>: Cand.comm. fra Roskilde Universitetscenter.
Begge forfattere har mange års erfaring fra undervisning på Københavns Universitet, Copenhagen Business School og i CVU-regi.
Bogen er skrevet med udgangspunkt i kommunikationsteorierne, der har rødder i psykologi og sociologi og i retorikken, der går tilbage til Aristoteles og det gamle Grækenland.
Læseren vil få en helhedsforståelse for praktisk kommunikation, og bogen er derfor mere end blot en opskrift på den gode tekst.
Som man råber i skoven er praktisk orienteret i den læring, den tilbyder, og i strukturen, som vil være logisk at følge, når man fx planlægger at skrive en artikel eller holde et oplæg. Bogen er eksplicit forankret i relevant teori, hvilket giver læseren en mulighed for at lære med. Samtidig indeholder hvert kapitel eksempler og øvelser, som gør det muligt at bruge bogen som et redskab i undervisningen.
Helle Borup: Cand.mag. i retorik fra Københavns Universitet.
Hanne Skov>: Cand.comm. fra Roskilde Universitetscenter.
Begge forfattere har mange års erfaring fra undervisning på Københavns Universitet, Copenhagen Business School og i CVU-regi.
Undertitel | Praktisk kommunikation fra idé til deadline |
---|---|
Forfatter | Helle Borup;Hanne Skov |
Forlag | Frydenlund |
Indbinding | Indbundet |
Thema koder | Forskning og information: generelt, Sprog: opslagsværker og generelle værker |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 22. feb. 2007 |
Sideantal | 96 |
Bredde | 155 |
Højde | 230 |
Dybde | 10 |
Vægt | 298 |
Første udgave | 2007 |
Oplagsdato | 8. aug. 2011 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788778874733 |
ISBN-10 | 8778874734 |
EAN | 9788778874733 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Oversætter | null |
Illustreret i farver/sh | Nej |