Sprog på arbejde
257,50 kr
500
ISBN
9788759309667
Sprog på arbejde giver det overblik og de redskaber, der skal til for at hjælpe med at højne kvaliteten i kommunikationen. Og det uanset om det drejer sig om den tekniske systemdokumentation, forhandlerkontrakten, årsrapporten eller personalebladet, uanset om det er mundtligt eller skriftligt, og uanset om kommunikationen foregår på dansk eller på fremmedsprog.
Kommunikation i almindelighed og fagkommunikation i særdeleshed er blevet mere og mere betydningsfuld de senere år. Stillingsannoncer efterlyser kommunikative færdigheder hos ansøgerne. For politikere er det en absolut forudsætning at være god til at kommunikere. Og enhver leder eller idrætsudøver er nødt til at kunne kommunikere via medierne. I et samfund og i en verden, der i den grad er gennemsyret af kommunikation, har virksomheder, institutioner og organisationer for længst opdaget, at god kommunikation fremmer deres mål. På den måde er kommunikation og fagkommunikation blevet konkurrenceparametre, der i lige så høj grad kræver kvalitet, som tekniske produktionsprocesser, juridisk sikring og personalepleje gør det. På denne baggrund har forfatterne, der alle er lektorer ved Handelshøjskolen i Århus, skrevet denne bog.
Bogen henvender sig først og fremmest til sprog- og kommunikationsstuderende ved de erhvervssproglige uddannelser. Men den er også relevant for andre sprog- og kommunikationsstuderende, på de klassiske cand.mag.-uddannelser og på de mellemlange videregående uddannelser inden for området. Endelig vil bogen kunne være til nytte for alle, der i deres daglige virke er beskæftiget med at bedømme, optimere og forfatte tekster på dansk eller fremmedsprog i erhvervslivet.
Kommunikation i almindelighed og fagkommunikation i særdeleshed er blevet mere og mere betydningsfuld de senere år. Stillingsannoncer efterlyser kommunikative færdigheder hos ansøgerne. For politikere er det en absolut forudsætning at være god til at kommunikere. Og enhver leder eller idrætsudøver er nødt til at kunne kommunikere via medierne. I et samfund og i en verden, der i den grad er gennemsyret af kommunikation, har virksomheder, institutioner og organisationer for længst opdaget, at god kommunikation fremmer deres mål. På den måde er kommunikation og fagkommunikation blevet konkurrenceparametre, der i lige så høj grad kræver kvalitet, som tekniske produktionsprocesser, juridisk sikring og personalepleje gør det. På denne baggrund har forfatterne, der alle er lektorer ved Handelshøjskolen i Århus, skrevet denne bog.
Bogen henvender sig først og fremmest til sprog- og kommunikationsstuderende ved de erhvervssproglige uddannelser. Men den er også relevant for andre sprog- og kommunikationsstuderende, på de klassiske cand.mag.-uddannelser og på de mellemlange videregående uddannelser inden for området. Endelig vil bogen kunne være til nytte for alle, der i deres daglige virke er beskæftiget med at bedømme, optimere og forfatte tekster på dansk eller fremmedsprog i erhvervslivet.
Undertitel | kommunikation i faglige tekster |
---|---|
Forfatter | M. Ditlevsen, J. Engberg, P. Kastberg, M. Nielsen |
Forlag | Samfundslitteratur |
Indbinding | Ingen |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 6. okt. 2003 |
Sideantal | 227 |
Bredde | 169 |
Højde | 239 |
Dybde | 15 |
Vægt | 443 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 6. okt. 2003 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Den kommunikerende organisation. |
ISBN-13 | 9788759309667 |
ISBN-10 | 8759309660 |
EAN | 9788759309667 |
Sprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |