Sprogpolitik
198,75 kr
951
ISBN
9788771182965
Få svar på, hvordan du sikrer en rød tråd mellem organisationens værdier og den skriftlige kommunikation ved hjælp af en sprogpolitik.
Bogen tager hele turen rundt fra de første forberedelser over uddannelsens af sprogambassadører og senere af skrivende medarbejdere til det arbejder, der skal gøres, for at sprogpolitikken kan få et langt og godt liv.
Forfatteren gør op med myten om, at en sprogpolitik kan klares med ti gode råd på et A4-ark. I stedet fortæller hun kort og præcist, hvad en sprogpolitik egentlig er: nemlig en måde at sikre, at organisationens værdier og skriftlige kommunikation hænger sammen.
Stavefejl, inkonsekvens og brug af uforståeligt fagsprog får kunder til at forsvinde. Hvis man ikke forstår budskabet, ikke selv føler sig forstået eller bare irriteres over stavefejl, så vender man ikke tilbage. Og netop derfor er det vigtigt, at man som virksomhed har en fast og konsekvent sprogpolitik, der fokuserer på kundens behov.
Sprogpolitik henvender sig til kommunikationsmedarbejdere, HR-folk, marketingmedarbejdere og alle andre, som ønsker hjælp til arbejdet med at indføre en sprogpolitik.
Tina Reichstein er stifter og ejer af kommunikationsfrimaet Syntaksis ApS, cand.mag. i dansk og retorik og en erfaren underviser og formidler inden for dansk sprog og kommunikation.
Bogen tager hele turen rundt fra de første forberedelser over uddannelsens af sprogambassadører og senere af skrivende medarbejdere til det arbejder, der skal gøres, for at sprogpolitikken kan få et langt og godt liv.
Forfatteren gør op med myten om, at en sprogpolitik kan klares med ti gode råd på et A4-ark. I stedet fortæller hun kort og præcist, hvad en sprogpolitik egentlig er: nemlig en måde at sikre, at organisationens værdier og skriftlige kommunikation hænger sammen.
Stavefejl, inkonsekvens og brug af uforståeligt fagsprog får kunder til at forsvinde. Hvis man ikke forstår budskabet, ikke selv føler sig forstået eller bare irriteres over stavefejl, så vender man ikke tilbage. Og netop derfor er det vigtigt, at man som virksomhed har en fast og konsekvent sprogpolitik, der fokuserer på kundens behov.
Sprogpolitik henvender sig til kommunikationsmedarbejdere, HR-folk, marketingmedarbejdere og alle andre, som ønsker hjælp til arbejdet med at indføre en sprogpolitik.
Tina Reichstein er stifter og ejer af kommunikationsfrimaet Syntaksis ApS, cand.mag. i dansk og retorik og en erfaren underviser og formidler inden for dansk sprog og kommunikation.
Undertitel | fra ord til handling |
---|---|
Forfatter | Tina Reichstein |
Forlag | Frydenlund |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Erhvervsliv, virksomheder og ledelse |
Varegruppe | Sprog & grammatik |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 20. jan. 2014 |
Sideantal | 94 |
Bredde | 154 |
Højde | 220 |
Dybde | 10 |
Vægt | 182 |
Første udgave | 2014 |
Oplagsdato | 20. jan. 2014 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788771182965 |
ISBN-10 | 8771182969 |
EAN | 9788771182965 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |