Sprogstimulering
450,00 kr
Udsolgt
ISBN
9788723013729
Børn lærer sprog ved at bruge det. I begyndelsen gennem dialog, men allerede fra to- til treårsalderen begynder de selvstændigt at eksperimentere med selve sproget. Bente Eriksen Hagtvet har fulgt en række førskolebørns sproglige udvikling - i tale og skrift - og studeret deres leg med det skriftlige medie. Hun beskriver sprogudviklingen og fremhæver sammenhængen mellem udviklingen af talt og skrevet sprog. Bogen giver hermed indsigt i de sproglige forudsætninger for at lære at læse og skrive. Bogen er primært aktuel for pædagoger og lærere, som arbejder med børn i to- til seksårsalderen.
Undertitel | tale og skrift i førskolealderen |
---|---|
Forfatter | Bente Eriksen Hagtvet |
Forlag | Akademisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Kognitiv psykologi, Sprogundervisning og sprogindlæring, Undervisning i et specifikt fag |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 19. dec. 2003 |
Sideantal | 400 |
Bredde | 172 |
Højde | 239 |
Dybde | 30 |
Vægt | 975 |
Første udgave | 2003 |
Oplagsdato | 7. sep. 2011 |
Oplag | 4 |
Udgave | 1 |
Serie | Læringsarenaer |
ISBN-13 | 9788723013729 |
ISBN-10 | 8723013729 |
EAN | 9788723013729 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | nor |
Oversætter | Trine Sassersen Mia Finnemann Schultz |
Illustreret i farver/sh | Nej |