Sprogvurdering af 2-årige
75,00 kr
På lager
ISBN
9788759323939
Den tidlige sprogudvikling får ofte betydning for, hvordan både tale- og skriftsproget udvikler sig hos barnet senere i livet, og den kan endda indvirke på barnets udvikling af sociale kompetencer. Pædagoger og andre fagpersoner spiller en central rolle i denne sammenhæng, da de ofte er de første, der får øje på forsinkelser eller andre afvigelser i sprogudviklingen.
I denne bog har forfatterne valgt at sætte fokus på 2-årsalderen, fordi man allerede fra dette tidspunkt har et ret solidt grundlag for at vurdere, om barnets sprog er alderssvarende. De gennemgår, hvordan en typisk sprogudvikling ser ud i denne alder, hvad der er typiske tegn på et forsinket sprog samt hvilke materialer, som pædagoger, sprogpædagoger, konsulenter og logopæder har til rådighed, når de skal udrede en 2-årig.
Herudover kigger de på væsentlige miljømæssige faktorer, som kan styrke det sprogpædagogiske arbejde i vuggestuen, bl.a. hvordan leg kan understøtte sprogudviklingen. Endelig beskæftiger de sig med, hvordan man kan udvikle handleplaner og et produktivt samarbejde med forældre.
Undertitel | Udvikling af praksisnære handleplaner |
---|---|
Forfatter | Helle Iben Bylander, Trine Kjær Krogh |
Forlag | Samfundslitteratur |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Sprogundervisning og sprogindlæring, Sprogundervisning, undervisningsmaterialer og kursusmaterialer |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 6. jun. 2017 |
Sideantal | 115 |
Bredde | 150 |
Højde | 240 |
Dybde | 10 |
Vægt | 230 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 6. jun. 2017 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788759323939 |
ISBN-10 | 8759323930 |
EAN | 9788759323939 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |