StoryBoards 2, Fortællekort med plader
Story Boards 2 er til elever i alle aldre med alle sprog og med mange forskellige behov i børnehaven, skolen og samtlige undervisningssammenhænge, hvor kommunikation er i fokus. Spillet kan indgå i den almindelige sprogstimulering, til elever med særlige behov i specialundervisningen og i undervisningen af to-sprogede elever.
Spillet er oprindeligt udviklet til børn, som har brug for støtte til at kunne fortælle, hvad de har oplevet f.eks. på en tur med børnehaven. Formålet er at styrke fortællefærdighederne, lytte aktivt og stille relevante spørgsmål til andre. Desuden styrker spillet eleven i at få struktur på en fortælling og udvider ordforråd, ordkendskab og ordmobilisering.
Story Board 2 introducerer fantasisteder, hvor elevernes fantasi bliver udviklet, fordi der er mange mulige slutninger på historierne. De forskellige aktiviteter i materialet skaber rammer, der hjælper med til at bruge fantasien til at finde på egne historier.
? Hvor tog du hen? (f.eks. en øde ø, i havet, eventyrslot, hule, mørk skov, ydre rum)
? Hvornår tog du afsted?
? Hvordan kom du derhen?
? Hvad så du? Hvilke følelser fik du?
? Hvad skete der?
Æsken indeholder
? En demoplade til introduktion af farver og symboler i kategorierne hvor, hvornår, transportmidler, hvad jeg/vi så, følelser og spørgsmålstegn til de åbne slutninger
? Fire spilleplader med farver og symboler
? Seks lottoplader - en til hvert sted
? To historieplader til at kopiere, så eleven kan tegne og skrive på dem
? Spillekort - 84 kort i de forskellige farvekategorier
? En farvet terning
Forfatter | . |
---|---|
Forlag | Special |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Undervisningsmidler |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 31. dec. 2000 |
Sideantal | 0 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2000 |
Oplagsdato | 31. dec. 2000 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788723531513 |
ISBN-10 | 8723531517 |
EAN | 9788723531513 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |