Strategi
0,00 kr
557
ISBN
1537565
Valg af markedsposition og udvikling af virksomhedens ressourcer og kompetencer er kernen i de kendte strategimodeller. Men de forretningsmæssige realiteter har ændret sig. I dag konkurrerer virksomheder om knappe ressourcer, men er samtidigt afhængige af hinanden. I det univers kommer de kendte strategimodeller til kort, fordi de bygger på en antagelse om, at interessemodsætninger styrer relationer mellem virksomheder.
Hvor de traditionelle modeller ser virksomhedens strategi som transaktionsorienteret, er de nye modeller relationsorienterede. Den indsigt kan anvendes til formulering af strategier, der udnytter komplekse afhængigheder mellem virksomheder - dvs. at strategier skal tage udgangspunkt i virksomhedens økosystem.
Bogens målgruppe er videregående og efteruddannelse, hvor fokus er strategisk udvikling. Ledere og erhvervskonsulenter vil også kunne få glæde af bogen.
Hvor de traditionelle modeller ser virksomhedens strategi som transaktionsorienteret, er de nye modeller relationsorienterede. Den indsigt kan anvendes til formulering af strategier, der udnytter komplekse afhængigheder mellem virksomheder - dvs. at strategier skal tage udgangspunkt i virksomhedens økosystem.
Bogens målgruppe er videregående og efteruddannelse, hvor fokus er strategisk udvikling. Ledere og erhvervskonsulenter vil også kunne få glæde af bogen.
Undertitel | Ledelse af virksomhedens økosystem |
---|---|
Forlag | Gyldendal Akademisk |
Indbinding | 12 |
Product Type | 1 |
Sideantal | 288 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Sprog | dan |
Omslagsgrafiker | Omslagsgrafiker: Harvey Macaulay |
Illustreret i farver/sh | Nej |