Strategic CSR Communication

Af: Mette Morsing og Suzanne C. Beckmann (red.)
295,00 kr
Er under forberedelse.
ISBN
9788757415872
Bogen tegner konturerne af et nyt og centralt strategisk felt, som bliver af stadig større betydning for ledelse. Samtidig med at moderne virksomheder i stigende grad forventes at kommunikere om deres etiske og sociale ansvar, oplever lederne at strategisk CSR kommunikation er en delikat affære. På den ene side ønsker både interne og eksterne stakeholders at vide at virksomheden lever op til etiske normer. På den anden side værdsætter de ikke at virksomheden selv kommunikerer alt for tydeligt om det. Det kan let opleves som utidig selvfremhævdelse og ligefrem utroværdigt, når virksomheden selv fortæller ""hvor god den er"". Denne bog angriber problemstillingen fra mange forskellige perspektiver, og mens den beskriver nogle af de metoder og strategier som virksomheder benytter for at håndtere den svære kommunikationskunst, er bogens styrke dens kritiske refleksioner og spørgsmål til den moderne leders håndtering af den kommunikative udfordring.

Bogen trækker på indsigter fra en række teoretiske områder og discipliner som sociologi, organisationsteori, lingvistik, marketing, erhvervsøkonomi, forbruger-adfærd, medie-analyse, etik, management, branding og kommunikation. Bidragsyderne anvender disse indsigter på konkrete eksempler af de forskellige stakeholders, virksomheder bør være opmærksomme på i deres strategiske kommunikation.
Specifikationer
Forfatter Mette Morsing og Suzanne C. Beckmann (red.)
Forlag DJØF
Indbinding Hæftet
Thema koder Antologier: generelt, Erhvervsliv, virksomheder og ledelse
Varegruppe Erhverv, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 1. nov. 2006
Sideantal 304
Bredde 154
Højde 230
Dybde 20
Vægt 513
Første udgave 0
Oplagsdato 23. sep. 2013
Oplag 2
Udgave 1
ISBN-13 9788757415872
ISBN-10 8757415870
EAN 9788757415872
Sprog eng
Orignalsprog eng
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.