Strategier for læring

Af: Therese Nerheim Hopfenbeck
228,75 kr
På lager
ISBN
9788771295481
Hvordan lærer elever at lære?
‘Strategier for læring’ argumenterer for, at selvregulering, -vurdering og bevidst brug af læringsstrategier er noget af det vigtigste, elever kan lære i skolen. Ikke før eller efter det faglige stof, men som en integreret del af al læringsarbejde i skolen.

Forfatteren bygger sin argumentation på egen forskning og erfaringer, resultater fra The Assessment Reform Group i England og på John Hatties omfattende metastudie, hvis pointer hun relaterer til en nordisk kontekst og undervisningsvirkelighed. Bogen er en grundig indføring i den nyeste viden om og brug af læringsstrategier og er spækket med eksempler, der på tværs af fag og klassetrin viser, hvordan elever lærer at lære.  

‘Strategier for læring’ retter sig mod lærerstuderende, lærere og skoleledere, som arbejder aktivt med vurdering for læring i skolen.
Specifikationer
Forfatter Therese Nerheim Hopfenbeck
Forlag Klim
Indbinding Hæftet
Thema koder Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 17. aug. 2015
Sideantal 188
Bredde 174
Højde 242
Dybde 14
Vægt 349
Første udgave 2015
Oplagsdato 17. aug. 2015
Oplag 1
Udgave 1
Serie Lærerens grundfaglighed
ISBN-13 9788771295481
ISBN-10 8771295488
EAN 9788771295481
Sprog dan
Orignalsprog dan
Oversætter Kirsten Laursen
Omslagsgrafiker Christinna Lykkegaard Nilsson
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.