Strategisk handlekraft i 3D
330,00 kr
Er under forberedelse.
ISBN
9788757433654
De fleste strategier bliver aldrig ført ud i livet. Det er et problem- og et stort potentiale. Organisationen og ledelsessystemet er vigtige midler til at eksekvere din strategi, men efter al sandsynlighed er de optimeret til at eksekvere den forrige… Hvis de skal løfte den nye strategi, skal organisationen og ledelsessystemet udvikles sammen med strategien.
En tværgående tilgang er nødvendig for succesfuld strategieksekvering. Strategisk handlekraft i 3D fokuserer på sammenhængene mellem strategiproces, ledelsessystem og organisationsudvikling. Fremstillingen forklarer, hvorfor og hvordan disse sammenhænge skal identificeres og prioriteres, og hvordan ledelsen i organisationen sikrer, at en (ny) strategi giver mening for alle i organisationen. Der er ikke én løsning – men en vej med to spor: både det organisatoriske og det personlige.
Fremstillingen giver det helhedsbillede, man må bevare, når man arbejder med eksekvering af strategier som et langt sejt træk. Bogen binder en række fagområder sammen i en helhed, som øger sandsynligheden for, at du som leder kan flytte din organisation til mere strategisk handlekraft. Med bogen får læseren gode råd, eksempler og idéer fra den virkelige verden samt konkrete værktøjer, herunder tjeklister og en forståelsesramme i form af 3D-modellen. Alt dette sikrer overblik til at skrue på de rigtige håndtag, tage de nødvendige diskussioner og sikrer, at strategien ikke blot ender i skuffen som tidligere.
Strategisk handlekraft i 3D henvender sig til alle med en interesse for strategisk handlekraft samt eksekvering af strategier, både til offentlige organisationer og private virksomheder. Bogen kan også bidrage til perspektiver på de udfordringer, som offentlige virksomheder står over for i udviklingen fra ”forvaltning” til ”offentlig forretning”.
Indholdsoversigt
Introduktion: Virkelighedens udfordringer med strategieksekvering
Indledning
Kapitel 1. Fra strategi til handlekraft til eksekvering
Kapitel 2. Metode: Introduktion til 3D-modellen
Kapitel 3. Strategiudvikling
Kapitel 4. Udvikling af organisationen til strategien
Kapitel 5. Ledelsessystemet
Kapitel 6. Cases: strategi-eksekvering gennem helhedstænkning
Kapitel 7. Din egen mulighed for strategisk handlekraft – nu
Kapitel 8. Perspektiver
Litteraturliste
Undertitel | Succes med eksekvering af strategier |
---|---|
Forfatter | Lotte Bøjer og Tune Hein |
Forlag | Djøf Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Erhvervsliv, virksomheder og ledelse |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 23. feb. 2015 |
Sideantal | 192 |
Bredde | 157 |
Højde | 230 |
Dybde | 15 |
Vægt | 337 |
Første udgave | 2015 |
Oplagsdato | 23. feb. 2015 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788757433654 |
ISBN-10 | 8757433658 |
EAN | 9788757433654 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |