Strategisk relationel ledelse
410,00 kr
På lager
ISBN
9788777068188
I en organisatorisk sammenhæng er der ikke brug for mere arbejde, flere opgaver, flere analyser og flere evalueringer. Der er brug for bedre opgaver, bedre analyser og mere brugbare evalueringer. Der er brug for strategisk kompetente bidragydere, som er med til at skabe organisatorisk sammenhængskraft og bæredygtighed.
Det stiller nye krav til såvel medarbejdere som ledere i en kompleks verden med et stigende forandringspres, når evnen til at øge kvaliteten af samspillet mellem de forskellige aktører i organisationen og mellem aktørerne og omverdenen bliver helt centralt.
Strategi er alt for vigtigt til kun at være noget, ledere beskæftiger sig med. For at lederen kan opnå større effekt i forandringsprocesser og fremme medarbejdernes og samarbejdspartnernes involvering i og bidrag til den strategiske udvikling, bliver det afgørende, at medarbejderne og samarbejdspartnerne kan se, hvordan forandringer og deres effekt hænger sammen med organisationens overordnede vision, mål og strategier.
Gennem en insisterende involvering af medarbejdernes og samarbejdspartnernes strategiske kompetencer opstår der et afgørende ejerskab til den strategiske udvikling i forhold til den opgave, som organisationen eller virksomheden er sat i verden for.
Strategisk relationel ledelse giver et nyt, anderledes og praktisk bud på, hvordan lederen med relationer og kommunikation som det centrale omdrejningspunkt effektfuldt kan arbejde med strategi og forandringsprocesser – ud fra et systemisk relationelt perspektiv.
Det stiller nye krav til såvel medarbejdere som ledere i en kompleks verden med et stigende forandringspres, når evnen til at øge kvaliteten af samspillet mellem de forskellige aktører i organisationen og mellem aktørerne og omverdenen bliver helt centralt.
Strategi er alt for vigtigt til kun at være noget, ledere beskæftiger sig med. For at lederen kan opnå større effekt i forandringsprocesser og fremme medarbejdernes og samarbejdspartnernes involvering i og bidrag til den strategiske udvikling, bliver det afgørende, at medarbejderne og samarbejdspartnerne kan se, hvordan forandringer og deres effekt hænger sammen med organisationens overordnede vision, mål og strategier.
Gennem en insisterende involvering af medarbejdernes og samarbejdspartnernes strategiske kompetencer opstår der et afgørende ejerskab til den strategiske udvikling i forhold til den opgave, som organisationen eller virksomheden er sat i verden for.
Strategisk relationel ledelse giver et nyt, anderledes og praktisk bud på, hvordan lederen med relationer og kommunikation som det centrale omdrejningspunkt effektfuldt kan arbejde med strategi og forandringsprocesser – ud fra et systemisk relationelt perspektiv.
Undertitel | Systemisk ledelse af forandringer |
---|---|
Forfatter | Carsten Hornstrup, Thomas Johansen |
Forlag | Dansk Psykologisk Forlag A/S |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Ledelse og ledelsesteknikker |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 10. sep. 2013 |
Sideantal | 279 |
Bredde | 152 |
Højde | 225 |
Dybde | 18 |
Vægt | 517 |
Første udgave | 2013 |
Oplagsdato | 15. maj 2019 |
Oplag | 4 |
Udgave | 1 |
ISBN-10 | 8777068181 |
EAN | 9788777068188 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | Nete Banke/Imperiet |
Illustreret i farver/sh | Nej |