Synlig læring - for lærere
Af: John Hattie
617,50 kr
På lager
ISBN
9788772817385
I Visible Learning fra 2009 skrev John Hattie læringshistorie i form af verdens hidtil mest omfattende forskningsoversigt: en syntese af over 800 meta-analyser af faktorer, der påvirker elevers læring. Aldrig tidligere har vi set så overbevisende dokumentation for, hvad der rent faktisk virker. Synliggørelse af læringen, blandt andet i form af tydelige læringsmål, er grundlæggende den væsentligste faktor i forhold til at forbedre elevernes resultater.
I Synlig læring - for lærere er denne viden sat i relation til lærerens undervisningspraksis med konkrete strategier til praktisk gennemførelse i klasserummet. Bogen giver anvisninger til forberedelse, gennemførelse og vurdering af undervisning og læring og indeholder tjeklister og øvelser ikke blot til den enkelte lærer, men også til brug i teamet og på hele skolen.
Synlig læring - for lærere henvender sig til lærere, lærerstuderende, skoleledere og andre, som vil have evidensbaserede svar på, hvordan man kan forbedre elevernes læring. Bogen udkom første gang i 2012 og foreligger for første gang i dansk oversættelse i foråret 2013.
I Synlig læring - for lærere er denne viden sat i relation til lærerens undervisningspraksis med konkrete strategier til praktisk gennemførelse i klasserummet. Bogen giver anvisninger til forberedelse, gennemførelse og vurdering af undervisning og læring og indeholder tjeklister og øvelser ikke blot til den enkelte lærer, men også til brug i teamet og på hele skolen.
Synlig læring - for lærere henvender sig til lærere, lærerstuderende, skoleledere og andre, som vil have evidensbaserede svar på, hvordan man kan forbedre elevernes læring. Bogen udkom første gang i 2012 og foreligger for første gang i dansk oversættelse i foråret 2013.
Forfatter | John Hattie |
---|---|
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Antologier: generelt, Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 22. feb. 2013 |
Sideantal | 0 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2013 |
Oplagsdato | 22. feb. 2013 |
Oplag | 5 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788772817385 |
ISBN-10 | 8772817380 |
EAN | 9788772817385 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |
BoghandelensVaregruppe | Skole- og lærebøger, div. | ![]() |
---|---|---|
EkspeditionsID | 1427 | ![]() |
Varetype | 1 | |
Materialekode | Papir-bog | |
EANBeregnet | 9788772817385 | ![]() |
ISBN | 978-87-7281-738-5 | |
BOPISBN13 | 9788772817385 | |
Bogklubbog | ikke bogklubbog/vare. | |
Subskriptionsbog | ikke subskriptionsbog | |
Er varen til videresalg | Yes | ![]() |
Titel | Synlig læring - for lærere | ![]() |
Varetekst | Hattie; Synlig læring - for lærere; Undervisning og | ![]() |
Varetekst_Låst | Nej / ikke låst | |
Serietitel | Undervisning og læring | ![]() |
Originaltitel | Visible learning for teachers | ![]() |
Titel_Del_Hovedtitel | Synlig læring - for lærere | |
Ombyttes | No | |
Kan returneres | No | |
Kædetitel | False | |
Forlagstekst | I Visible Learning fra 2009 skrev John Hattie læringshistorie i form af verdens hidtil mest omfattende forskningsoversigt: en syntese af over 800 meta-analyser af faktorer, der påvirker elevers læring. Aldrig tidligere har vi set så overbevisende dokumentation for, hvad der rent faktisk virker. Synliggørelse af læringen, blandt andet i form af tydelige læringsmål, er grundlæggende den væsentligste faktor i forhold til at forbedre elevernes resultater. I Synlig læring - for lærere er denne viden sat i relation til lærerens undervisningspraksis med konkrete strategier til praktisk gennemførelse i klasserummet. Bogen giver anvisninger til forberedelse, gennemførelse og vurdering af undervisning og læring og indeholder tjeklister og øvelser ikke blot til den enkelte lærer, men også til brug i teamet og på hele skolen. Synlig læring - for lærere henvender sig til lærere, lærerstuderende, skoleledere og andre, som vil have evidensbaserede svar på, hvordan man kan forbedre elevernes læring. Bogen udkom første gang i 2012 og foreligger for første gang i dansk oversættelse i foråret 2013. | ![]() |
ForlagsNavn | Dafolo | ![]() |
Note om udgavens oplag | 1. oplag. 2013. 2. oplag. 2013. 4. oplag. 2013. 5. oplag. 2013. 8. oplag. 2014. 9. oplag. 2014. 10. oplag. 2015 | |
Bibliografisk historie | 1. udgave | |
Forfatterefternavn | Hattie | ![]() |
Forfatterfornavn | John | ![]() |
Oversætter | Søren Søgaard | |
Indbindingsform | 11 | ![]() |
Sider | 312 | |
LandId | 131 | |
Billede | jpg | ![]() |
Sidste ændring for billede | 2013-01-22 00:00:00 | |
Bestillingsnummer | 7279 | ![]() |
ISSN | 2246-3259 | |
Decimalklasse | 37.1 | |
ThemaKode | JNT¤DNT | |
ThemaDBC | DBC | |
Hovedfaust | 2 986 167 6 | |
FørsteUdgivÅr | 2013 | |
Oplag | 10 | ![]() |
Udgave | 1 | |
ÅrForSenesteOplag | 2015 | ![]() |
ÅrForUdgave | 2013 | ![]() |
OrdreoptagelseDato | 2013-05-31 | ![]() |
Udgivelsesdato | 2013-02-22 | ![]() |
Udgivelsesland | dk | |
Hovedsprog | dan | |
SprogOriginaludgaven | eng | |
Materialet sprog | dan | |
Oprettet | 2013-01-22 | |
DagForSenesteÆndring | 2016-07-04 | |
OpdateringsDatoHovedpost | 20160211140655 | |
OprettelsesDatoHovedpost | 20130304 | |
Forlagets hjemsted | Frederikshavn | ![]() |
År (fra DBC) | 2013 | |
Post status | Ny post | |
Post Type | Enkeltstående post | |
Sidetal bemærkninger | 312 sider | |
Indholdets form | Nonfiktion | |
Festskrift | ikke festskrift | |
Stor skrift | almindelig skriftstørrelse | |
Bibliografisk kategori | samlingsværk | |
Udgivelsesstatus | Uændret optryk | |
Katalogiseringsniveau | Katalogisering, selvsyn | |
EfterfølgendeUdgivelsesår | 2015 | |
Generel materialebetegnelse | tekst - tekst | |
Specifik materialebetegnelse | xx | |
Mellemoriginalens sprog | und | |
SprogIResumeer | und | |
Sprog_Mindre_Andel | und | |
Sprog_Parallel_Tekst | und | |
Sprog_I_Undertekster | und | |
Trykkeri | eget | |
Faglitteratur_Niveau | Fagligt niveau | |
Ugefortegnelse | DBF201532¤BKM201532¤DAT201602¤DAT201608 | |
Udgivelsesår | 2013 |
Bøger i samme varegruppe: