Talkshowet som talende tv¤Teoretisk indkredsning
400,00 kr
500
ISBN
9788798903918
Talkshowet som talende tv er en udløber af et projekt under Det Humanistiske Forskningsråd. Forfatteren har i projektet undersøgt 6 danske talkshows (10 af hver). Først har han lavet en fænomenologisk beskrivelse af tv, herunder talkshowet, og receptionen af tv i forlængelse af Husssel og Merleau-Ponty. Så har han redegjort for tv-mediets udvikling i dereguleringens tidsalder, herunder for hvorfor talkshows får en så fremtrædende placering på tv-sendefladen og for hvilke samfundsmæssige forandringer, der har forårsaget deres appel (indskrumpningen af mellemsfæren mellem de store verdensbegivenheder og det private liv). Forfatteren har undersøgt den hverdagslige kommunikation (især trilogen), og hvordan talkshowet både ligner og adskiller sig fra denne. Han har især interesseret sig for de positioner, seerne placeres i i forhold til samtalen mellem vært og gæster. Dernæst har han bestemt talkshowets væsenstræk og dets varianter. |
Forfatter | John Mortensen |
---|---|
Forlag | Underskoven |
Indbinding | Hæftet |
Varegruppe | Kultur, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 2. sep. 2002 |
Sideantal | 0 |
Bredde | 140 |
Højde | 222 |
Dybde | 57 |
Vægt | 1249 |
Første udgave | 2002 |
Oplagsdato | 2. sep. 2002 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788798903918 |
ISBN-10 | 8798903918 |
EAN | 9788798903918 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |