Talkshowet som talende tv¤Teoretisk indkredsning

Af: John Mortensen
400,00 kr
500
ISBN
9788798903918
Talkshowet som talende tv er en udløber af et projekt under Det Humanistiske Forskningsråd. Forfatteren har i projektet undersøgt 6 danske talkshows (10 af hver). Først har han lavet en fænomenologisk beskrivelse af tv, herunder talkshowet, og receptionen af tv i forlængelse af Husssel og Merleau-Ponty. Så har han redegjort for tv-mediets udvikling i dereguleringens tidsalder, herunder for hvorfor talkshows får en så fremtrædende placering på tv-sendefladen og for hvilke samfundsmæssige forandringer, der har forårsaget deres appel (indskrumpningen af mellemsfæren mellem de store verdensbegivenheder og det private liv). Forfatteren har undersøgt den hverdagslige kommunikation (især trilogen), og hvordan talkshowet både ligner og adskiller sig fra denne. Han har især interesseret sig for de positioner, seerne placeres i i forhold til samtalen mellem vært og gæster. Dernæst har han bestemt talkshowets væsenstræk og dets varianter.
Specifikationer
Forfatter John Mortensen
Forlag Underskoven
Indbinding Hæftet
Varegruppe Kultur, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 2. sep. 2002
Sideantal 0
Bredde 140
Højde 222
Dybde 57
Vægt 1249
Første udgave 2002
Oplagsdato 2. sep. 2002
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788798903918
ISBN-10 8798903918
EAN 9788798903918
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.