Teamets arbejde med - børn med særlige behov

Af: Joan Henriksen¤Mariann Würtz
168,75 kr
På lager
ISBN
9788762404571
I Danmark har der gennem mange år været politisk enighed om, at folkeskolen er for alle. Det betyder, at den almindelige undervisning skal rumme alle elever, at inklusion i undervisningen er en menneskeret, og at ressourcerne skal prioriteres til den almindelige undervisning. Det vil sige, at elever med særlige behov, som tidligere i høj grad blev henvist til specialundervisningstilbud i eller uden for skolen, i højere grad bør rummes inden for ""den normale undervisning"" i ""den normale klasse"" i ""den normale folkeskole"". I stedet for en ensidig elevtilpasning til skolen, lærerne og undervisningen, handler det om en gensidig tilpasning, hvor skolen i væsentlig grad søger at tilpasse sig den enkelte elev. Rummelighed betyder, at de elever, der har mulighed for at trives og udvikle sig i normalundervisningen, bør rummes der. Det kræver fleksibilitet og ressourcebevidsthed. I den fleksible skole tilpasses og organiseres den specialpædagogiske støtte, så den bliver en del af normalundervisningen. Men hvad betyder det i praksis, når der er børn med særlige behov og måske samtidig forstyrrende adfærd i klassen? Det kræver videndeling, støtte og samarbejde. I bogen illustreres dette i en række konkrete cases med fokus på teamets samspil med skolens specialundervisningsekspertise, dens ledelse og forældrene.Forfatterne er begge dybt involveret i praksis som henholdsvis funktionslærer for specialundervisning og pædagogisk afdelingsleder i folkeskolen.
Specifikationer
Forfatter Joan Henriksen¤Mariann Würtz
Forlag Kroghs Forlag
Indbinding Paperback
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 21. jun. 2006
Sideantal 96
Bredde 171
Højde 199
Dybde 7
Vægt 180
Første udgave 0
Oplagsdato 1. jan. 1900
Oplag 1
Udgave 1
Serie Teamserien.
ISBN-13 9788762404571
ISBN-10 8762404571
EAN 9788762404571
Sprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.