Træn dine personlige styrker!
395,00 kr
Udsolgt
ISBN
9788772816425
Træn dine personlige styrker
Træn dine personlige styrker er tænkt som et fleksibelt undervisningsforløb. Materialet præsenterer en bred vifte af konkrete undervisningsforslag, der umiddelbart kan anvendes i praksis uden særlige forudsætninger. Målet er at give børn konkrete redskaber til at forholde sig til deres egne personlige ressourcer og lære dem, hvordan de kan udvikle deres personlige potentiale - til glæde for dem selv og for fællesskabet. Materialet kan anvendes i almenundervisningen, men er lige så anvendeligt i et special- eller individuelt forløb.
Materialet består af en lærervejledning samt 1 stk. styrkehæfte 1, 1 stk. styrkehæfte 2 og 1 stk. styrkehæfte 3.
Materialet bygger på resultater fra den positive psykologi, og de nævnte styrker er baseret på Peterson og Seligmans (2000) klassifikation af styrker, kaldet Values in Action (VIA). Disse styrker er imidlertid kun et udgangspunkt - der findes muligvis flere hundrede styrker. Jo mere, man leder efter styrker, jo flere finder man!
Carmel Proctor er statsautoriseret psykolog ved the British Psychological Society og stiftende direktør for the Positive Psychology Research Centre i England. Carmel er forfatter til samt medforfatter og redaktør på en lang række faglige bøger og er bestyrelsesmedlem i the Encyclopedia of Quality of Life Research. I øjeblikket er hun involveret i flere forskningsprojekter, hvor hun undersøger trivsel blandt unge.
Jennifer Fox Eades har arbejdet som lærer i over 20 år og forsker pt. i styrkebaserede læringstilgange. Hun er desuden forfatter til bogen Styrkebaseret pædagogik i daginstitution og skole (Dafolo 2011).
giver konkrete bud på, hvordan lærere, akt-vejledere og konsulenter kan planlægge og gennemføre forskellige undervisningsforløb, der lærer børn om personlige styrker, både egne og andres.Træn dine personlige styrker er tænkt som et fleksibelt undervisningsforløb. Materialet præsenterer en bred vifte af konkrete undervisningsforslag, der umiddelbart kan anvendes i praksis uden særlige forudsætninger. Målet er at give børn konkrete redskaber til at forholde sig til deres egne personlige ressourcer og lære dem, hvordan de kan udvikle deres personlige potentiale - til glæde for dem selv og for fællesskabet. Materialet kan anvendes i almenundervisningen, men er lige så anvendeligt i et special- eller individuelt forløb.
Materialet består af en lærervejledning samt 1 stk. styrkehæfte 1, 1 stk. styrkehæfte 2 og 1 stk. styrkehæfte 3.
Materialet bygger på resultater fra den positive psykologi, og de nævnte styrker er baseret på Peterson og Seligmans (2000) klassifikation af styrker, kaldet Values in Action (VIA). Disse styrker er imidlertid kun et udgangspunkt - der findes muligvis flere hundrede styrker. Jo mere, man leder efter styrker, jo flere finder man!
Carmel Proctor er statsautoriseret psykolog ved the British Psychological Society og stiftende direktør for the Positive Psychology Research Centre i England. Carmel er forfatter til samt medforfatter og redaktør på en lang række faglige bøger og er bestyrelsesmedlem i the Encyclopedia of Quality of Life Research. I øjeblikket er hun involveret i flere forskningsprojekter, hvor hun undersøger trivsel blandt unge.
Jennifer Fox Eades har arbejdet som lærer i over 20 år og forsker pt. i styrkebaserede læringstilgange. Hun er desuden forfatter til bogen Styrkebaseret pædagogik i daginstitution og skole (Dafolo 2011).
Forfatter | Carmel Proctor, Jennifer Fox Eades |
---|---|
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Skoler |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 29. okt. 2011 |
Sideantal | 0 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2011 |
Oplagsdato | 1. jan. 1900 |
Oplag | 0 |
Udgave | 0 |
ISBN-13 | 9788772816425 |
ISBN-10 | 8772816422 |
EAN | 9788772816425 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
Illustreret i farver/sh | Nej |