Trendsociologi v. 2.0
125,00 kr
500
ISBN
9788799491537
I 2015 udkom bogen “Trendsociologi v. 2.0″ - den ultimative grundbog til trendforskning, hvor du får konkrete redskaber og metoder, så du selv kan spotte, afkode, sortere og reagere på trends.
Bogen indeholder:
1/3 teori om trends og spredning af samme 1/3 interviews med trendforskere og fremtidsforskere 1/3 processer, metoder og værktøjer
Hvad er formålet med bogen?
Formålet er at afmystificere begrebet trendsociologi og at give en konkret og grundig introduktion til selve begrebet trend, fjerne noget af tvetydigheden og aflive myterne. Læseren skal både kunne forstå det store perspektiv på forandringer i samfundet, og også zoome ind på de konkrete trendtyper og deres indhold, betydning og effekt inden for forskellige brancher. Derudover er formålet med bogen at give læseren en række konkrete anvisninger til processer, metoder og værktøjer.
Hvad indeholder bogen?
Denne bog er en videreformidling af viden om og erfaring fra, hvordan man kan se sammenhænge, linjer og bevægelser i en verden, et samfund og en kultur under forandring. Indholdet er en konstruktiv blanding af historie, teori, metode og praksis, som er udsprunget af næsten 40 års arbejde med praktiske trend- og udviklingsprojekter, livsstilsforskning og -formidling. Bogens metoder og værktøjskasse gør læseren i stand til selv at gennemskue de store og små forandringer. Der er tale om konkrete tankesæt, begreber, metoder og fremgangsmåder, der kan danne baggrund for det praktiske arbejde med forandringer og trends.
Hvem kan læse bogen?
Indholdet er af bred karakter og kan således læses af alle, der påvirkes af, arbejder med og har interesse i trends og samfundsudvikling. Indholdet befinder sig i et brydningsfelt mellem teori og praksis og er krydret med rigelige mængder erfaring. Målet er at gøre læseren i stand til at takle begrebet trend, teoretisk såvel som praktisk, og svare på de følgende spørgsmål: Hvordan opstår en trend? Hvorfor opstår en trend? Hvad er en trend i det hele taget? Hvad kan en trend bruges til? Og hvordan identificerer og reagerer man på den? De to forfattere, trendforskerne Louise Byg Kongsholm og Cathrine Gro Frederiksen, tager læseren med bag om trendforskerens finpudsede facade og får afmystificeret noget, der normalt forbindes med spådom, teblade og krystalkugler.
Bogen indeholder interviews med verdens bedste trendforskere og fremtidsforskere:
Alf Rehn
Anne Skare
Daniel Burrus
David Bosshart
David Mattin
David Shah
Elina Hiltunen
Henrik Vejlgaard
James Bidwell
Kirsten van Dam
Mads Arlien-Søborg
Magnus Lindkvist
Maria MacKinney-Valentin
Sara Ingemann Holm-Nielsen
Ståle Økland
+ de to forfattere: Cathrine Gro Frederiksen og Louise Byg Kongsholm
Undertitel | Den ultimative grundbog |
---|---|
Forfatter | Louise Byg Kongsholm og Cathrine Gro Frederiksen |
Forlag | Pej gruppens forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Forbrugerisme |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 18. maj 2016 |
Sideantal | 0 |
Bredde | 170 |
Højde | 240 |
Dybde | 38 |
Vægt | 960 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 18. maj 2016 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788799491537 |
ISBN-10 | 8799491532 |
EAN | 9788799491537 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |