Tweens

Af: Lars Pynt Andersen
50,00 kr
På lager
ISBN
9788759312315
Tiden efter årtusindskiftet bød på en ny forståelse af, hvad det vil sige at være barn. Under overskriften TWEENS og KGOY (Kids Grow Old Younger) blev der født en idé om en tilstand, hvor børn mellem 7 og 12 år lægger afstand til barndommen, og hvor de i stigende grad poserer som teenagere.Især marketingindustrien har haft travlt med at sælge et billede af tweens som superkompetente forbrugere af medier og mærkevarer – som et lukrativt globalt forbrugersegment.Denne bog forsøger at give et nuanceret billede af, hvad det vil sige at være tween i Danmark.Med udgangspunkt i to nyere forskningsprojekter ser bogen på danske tweens virkelighed med medier og forbrug. Bogen inddrager også internationale undersøgelser for at give et signalement af, hvad dette nye „globaliserede“ barndomsbegreb indebærer.
Specifikationer
Undertitel mellem medier og mærkevarer
Forfatter Lars Pynt Andersen
Forlag Samfundslitteratur
Indbinding Paperback
Thema koder Aldersgrupper: unge, Antologier: generelt, Salg og marketing
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 15. feb. 2011
Sideantal 152
Bredde 151
Højde 224
Dybde 11
Vægt 283
Første udgave 2011
Oplagsdato 15. feb. 2011
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788759312315
ISBN-10 8759312319
EAN 9788759312315
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.