Uddannelsesvidenskab
275,00 kr
På lager
ISBN
9788759324523
Uddannelsesvidenskab er en tværfaglig videnskabelig disciplin, der søger at forstå uddannelse i spændet mellem humaniora og samfundsvidenskab. Dette indebærer, at den, der arbejder med uddannelsesvidenskabelige problemstillinger, må forholde sig til, hvordan pædagogisk og filosofisk såvel som politisk og sociologisk tænkning er med til at rammesætte uddannelse og læring.
Bogen giver læseren en bred indføring i uddannelsesvidenskaben. Gennem 10 kapitler introducerer forskere, med tilknytning til uddannelsen Uddannelsesvidenskab på Aarhus Universitet, forskellige aspekter af det uddannelsesvidenskabelige felt. Bogen behandler læringsteoretiske og didaktiske perspektiver, organisatoriske perspektiver på bl.a. kompetenceudvikling, samt hvordan politiske rationaler og policy-udvikling er med til at præge uddannelsessystemet.
Undertitel | en kritisk introduktion |
---|---|
Forfatter | Jonas Andreasen Lysgaard, Oliver Tafdrup og Anders Kruse Ljungdalh (red.) |
Forlag | Samfundslitteratur |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori, Uddannelseshistorie |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. dec. 2017 |
Sideantal | 244 |
Bredde | 158 |
Højde | 230 |
Dybde | 16 |
Vægt | 440 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 1. dec. 2017 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788759324523 |
ISBN-10 | 875932452X |
EAN | 9788759324523 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |