Udebogen
198,75 kr
På lager
ISBN
9788777249921
Bogen er først og fremmest en praktisk anvisning på, hvordan børn og natur kan kombineres på måder, der er til glæde og udvikling for såvel børnene som naturen.
»Bevar naturen, sylt et egern«
Jeg så denne graffiti på en jernbanebro for nogle år siden og kom til at tænke på, at de fleste egentlig vil naturen det godt, men at det tit kan være svært at finde ud af, hvor man skal begynde.
Vi lever i et land, hvor naturen med årene er blevet meget lille og afgrænset - og derfor også meget sårbar.
Vi skal vise naturen hensyn, og det gør vi bedst, hvis vi fra barnsben lærer den at kende og bliver fortrolig med den.
Vi skal hele tiden holde os for øje, at naturen skal være der - ikke bare til denne generation af børn, men til børnegenerationer langt ud i fremtiden. Der skal være et samspil mellem os og naturen, så den ikke blot ender som en kulisse for vore aktiviteter.
Bogen handler om børns ret til naturen. Den handler også om, hvordan man kan forvalte denne ret uden at gøre skade på naturen.
Bogen giver desuden en masse konkrete anvisninger på og ideer til, hvordan natur og naturoplevelser kan blive en integreret del af livet i daginstitutionen, uden at det føles som en byrde.
»Bevar naturen, sylt et egern«
Jeg så denne graffiti på en jernbanebro for nogle år siden og kom til at tænke på, at de fleste egentlig vil naturen det godt, men at det tit kan være svært at finde ud af, hvor man skal begynde.
Vi lever i et land, hvor naturen med årene er blevet meget lille og afgrænset - og derfor også meget sårbar.
Vi skal vise naturen hensyn, og det gør vi bedst, hvis vi fra barnsben lærer den at kende og bliver fortrolig med den.
Vi skal hele tiden holde os for øje, at naturen skal være der - ikke bare til denne generation af børn, men til børnegenerationer langt ud i fremtiden. Der skal være et samspil mellem os og naturen, så den ikke blot ender som en kulisse for vore aktiviteter.
Bogen handler om børns ret til naturen. Den handler også om, hvordan man kan forvalte denne ret uden at gøre skade på naturen.
Bogen giver desuden en masse konkrete anvisninger på og ideer til, hvordan natur og naturoplevelser kan blive en integreret del af livet i daginstitutionen, uden at det føles som en byrde.
Forfatter | Biolog og seminarielærer Ophelia Achton |
---|---|
Forlag | Klim |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 10. apr. 2001 |
Sideantal | 131 |
Bredde | 159 |
Højde | 226 |
Dybde | 10 |
Vægt | 302 |
Første udgave | 2001 |
Oplagsdato | 20. sep. 2005 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
Serie | KÆP-hesten |
ISBN-13 | 9788777249921 |
ISBN-10 | 8777249925 |
EAN | 9788777249921 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Artist | Ophelia Achton og Pia Rørbech |
Illustreret i farver/sh | Nej |
Photographer | Pia Rørbech |