Udeundervisning i folkeskolen

225,00 kr
På lager
ISBN
9788763503709
Udeskoleideen har igennem de seneste 10 år vundet stadig større indpas i Norden baseret på positive erfaringer, men der råder en vis skepsis blandt forældre, lærere og politikere om udbyttet af udeskole og flere forskningsresultater efterlyses.
På to læreres initiativ fik en klasse på Rødkilde Skole i København mulighed for over 3 år, at flytte 20 % af den obligatoriske undervisning ud i skoven en dag hver uge. En gruppe danske forskere med forskellige faglige baggrunde valgte at følge elever, lærere og forældre i projektperioden 2000-2003. I antologien fremlægges resultater baseret på følgende spørgsmål:
Hvordan påvirkes elevernes trivsel, kompetencer, kropslige aktivitet, sociale læring, mundtlige sprogbrug samt natur- og miljøforståelse i de to kontekster?
Hvordan påvirkes lærernes didaktiske valg, undervisningsmetoder og samvær med eleverne, når skolens traditionelle fag formidles i henholdsvis klasseværelset og uderummet/skoven?
Hvilke holdninger har forældre til naturklasseideen, udeskole og udepædagogik?

Antologien henvender sig især til undervisere og studerende på universiteter, lærer- og pædagogseminarier, til skoleledere og -lærere, der interesserer sig for udeskole og udepædagogik, samt til de politiske beslutningstagere inden for området
Specifikationer
Undertitel Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i pe
Forlag Institut for Idræt Museum Tusculanum
Indbinding Hæftet
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 10. nov. 2005
Sideantal 316
Bredde 171
Højde 240
Dybde 19
Vægt 671
Første udgave 0
Oplagsdato 10. nov. 2005
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788763503709
ISBN-10 8763503700
EAN 9788763503709
Sprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.