Udfordre, udforske, udvikle!
198,75 kr
Mangler for tiden på forlagets lager. Leveringstid ukendt.
ISBN
9788771180138
At lære et nyt fag er som et kulturmøde: Man skal ikke bare tilegne sig ny viden, men også et helt nyt sprog og den forforståelse, der hører til faget.
Bogen behandler læse- og skriveundervisningen inden for de forskellige fagområder på folkeskolens mellemtrin.
Når man lærer noget inden for et fag, betyder det også, at man lærer at tale, læse og skrive på en ny måde. For mange elever indebærer det, at de møder – og forventes at gå ind i – en måde at udtrykke sig på, der er helt ny og ukendt for dem. Forskning viser, at manglen på forståelse for de nye fagsprog er en væsentlig årsag til problemer og nederlag i skolearbejdet.
Bogen giver læreren redskaber til at udforske grundprincipperne for læse- og skriveundervisningen, og giver hermed læreren mulighed for at udfordre og udvikle undervisningen. Ved hjælp af denne udforskning får læreren mulighed for at udfordre og udvikle sin egen undervisning.
Bogen henvender sig til kommende og nuværende lærere i folkeskolen, specielt til dem, der arbejder med børn på mellemtrinnet.
Caroline Liberg er professor i uddannelsesvidenskab. Åsa af Geijerstam og Jenny Wiksten Folkeryd er begge lektorer i didaktik.
Bogen behandler læse- og skriveundervisningen inden for de forskellige fagområder på folkeskolens mellemtrin.
Når man lærer noget inden for et fag, betyder det også, at man lærer at tale, læse og skrive på en ny måde. For mange elever indebærer det, at de møder – og forventes at gå ind i – en måde at udtrykke sig på, der er helt ny og ukendt for dem. Forskning viser, at manglen på forståelse for de nye fagsprog er en væsentlig årsag til problemer og nederlag i skolearbejdet.
Bogen giver læreren redskaber til at udforske grundprincipperne for læse- og skriveundervisningen, og giver hermed læreren mulighed for at udfordre og udvikle undervisningen. Ved hjælp af denne udforskning får læreren mulighed for at udfordre og udvikle sin egen undervisning.
Bogen henvender sig til kommende og nuværende lærere i folkeskolen, specielt til dem, der arbejder med børn på mellemtrinnet.
Caroline Liberg er professor i uddannelsesvidenskab. Åsa af Geijerstam og Jenny Wiksten Folkeryd er begge lektorer i didaktik.
Undertitel | Om læse- og skriveprocessen på mellemtrinnet |
---|---|
Forfatter | Caroline Liberg, Åsa af Geijerstam & Jenny Wiksten Folkeryd |
Forlag | Frydenlund |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Sprogundervisning og sprogindlæring, Undervisning i et specifikt fag |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 20. apr. 2014 |
Sideantal | 136 |
Bredde | 154 |
Højde | 222 |
Dybde | 10 |
Vægt | 257 |
Første udgave | 2014 |
Oplagsdato | 20. apr. 2014 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788771180138 |
ISBN-10 | 8771180133 |
EAN | 9788771180138 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |