Undervisning og læring
Af: Signe Holm-Larsen
378,75 kr
På lager
ISBN
9788762406025
Relationerne mellem fagene ""Almen didaktik"" og ""Samfundet i skolen"" er nære, ikke mindst i et videnssamfund. Derfor har det også været et mål med bogen at kombinere de to synsvinkler. Undervisning kan ikke mere ses som et fænomen, der har nok i sig selv og kan gennemføres uafhængigt af samfundets krav og forventninger. Men samfundet kan heller ikke fortsætte sin udvikling uden et velfungerende uddannelsessystems virksomhed. Overvejelser om undervisningens indhold, dets værdigrundlag, organisation og tilrettelæggelse må i vor tid nødvendigvis betragtes ud fra en synsvinkel, der fokuserer på interaktionen mellem uddannelse og samfund.
Bogens artikler, der er skrevet af forfattere med erfaringsbaggrund fra såvel undervisning som pædagogisk forskning og administration, stiller et alsidigt begrebsligt og analytisk værktøj til rådighed for den enkelte lærer og studerende, så han eller hun er i stand til i praksis at træffe undervisningsmæssige til- og fravalg ud fra en bevidsthed om, hvilke muligheder, der er bæredygtige.
2. udgave er opdateret på en række væsentlige punkter som følge af bl.a. de ændringer af folkeskoleloven, der er kommet til siden 2001. På baggrund heraf er der sket en ajourføring af størstedelen af bogens indhold, og navnlig artiklerne om skoleudvikling, evaluering, andetsprogsundergisning, og specialundervisning samt den internationale dimension i undervisningen er grundigt revideret.
Bogens artikler, der er skrevet af forfattere med erfaringsbaggrund fra såvel undervisning som pædagogisk forskning og administration, stiller et alsidigt begrebsligt og analytisk værktøj til rådighed for den enkelte lærer og studerende, så han eller hun er i stand til i praksis at træffe undervisningsmæssige til- og fravalg ud fra en bevidsthed om, hvilke muligheder, der er bæredygtige.
2. udgave er opdateret på en række væsentlige punkter som følge af bl.a. de ændringer af folkeskoleloven, der er kommet til siden 2001. På baggrund heraf er der sket en ajourføring af størstedelen af bogens indhold, og navnlig artiklerne om skoleudvikling, evaluering, andetsprogsundergisning, og specialundervisning samt den internationale dimension i undervisningen er grundigt revideret.
Undertitel | Almen didaktik og skolen i samfundet |
---|---|
Forfatter | Signe Holm-Larsen |
Forlag | Kroghs Forlag |
Indbinding | Indbundet |
Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 8. jun. 2005 |
Sideantal | 481 |
Bredde | 175 |
Højde | 252 |
Dybde | 29 |
Vægt | 1185 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 8. jun. 2005 |
Oplag | 1 |
Udgave | 2 |
ISBN-13 | 9788762406025 |
ISBN-10 | 8762406027 |
EAN | 9788762406025 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |
BoghandelensVaregruppe | Skole- og lærebøger, div. | ![]() |
---|---|---|
EkspeditionsID | 1427 | ![]() |
Varetype | 1 | |
Materialekode | Papir-bog | |
EANBeregnet | 9788762406025 | ![]() |
ISBN | 87-624-0602-7 | |
BOPISBN13 | 9788762406025 | |
Bogklubbog | ikke bogklubbog/vare. | |
Subskriptionsbog | ikke subskriptionsbog | |
Er varen til videresalg | Yes | ![]() |
Titel | Undervisning og læring | ![]() |
Varetekst | Holm-Larsen: Undervisning og læring | ![]() |
Varetekst_Låst | Nej / ikke låst | |
Titel_Del_Hovedtitel | Undervisning og læring | |
Undertitel | Almen didaktik og skolen i samfundet | |
EkspeditionsVaretekst | Holm-Larsen,Signe, Undervisning og læring | ![]() |
BookScan-Titel | Undervisning og læring | |
Ombyttes | No | |
Kan returneres | No | |
Kædetitel | False | |
Emneord | læring ¤undervisning¤didaktik | |
Forlagstekst | Relationerne mellem fagene "Almen didaktik" og "Samfundet i skolen" er nære, ikke mindst i et videnssamfund. Derfor har det også været et mål med bogen at kombinere de to synsvinkler. Undervisning kan ikke mere ses som et fænomen, der har nok i sig selv og kan gennemføres uafhængigt af samfundets krav og forventninger. Men samfundet kan heller ikke fortsætte sin udvikling uden et velfungerende uddannelsessystems virksomhed. Overvejelser om undervisningens indhold, dets værdigrundlag, organisation og tilrettelæggelse må i vor tid nødvendigvis betragtes ud fra en synsvinkel, der fokuserer på interaktionen mellem uddannelse og samfund. Bogens artikler, der er skrevet af forfattere med erfaringsbaggrund fra såvel undervisning som pædagogisk forskning og administration, stiller et alsidigt begrebsligt og analytisk værktøj til rådighed for den enkelte lærer og studerende, så han eller hun er i stand til i praksis at træffe undervisningsmæssige til- og fravalg ud fra en bevidsthed om, hvilke muligheder, der er bæredygtige. 2. udgave er opdateret på en række væsentlige punkter som følge af bl.a. de ændringer af folkeskoleloven, der er kommet til siden 2001. På baggrund heraf er der sket en ajourføring af størstedelen af bogens indhold, og navnlig artiklerne om skoleudvikling, evaluering, andetsprogsundergisning, og specialundervisning samt den internationale dimension i undervisningen er grundigt revideret. | ![]() |
ForlagsNavn | Kroghs Forlag | ![]() |
Bibliografisk historie | Tidligere: 1. udgave. 2001. 471 sider¤2. udgave | |
Forfatterefternavn | Holm-Larsen | ![]() |
Forfatterfornavn | Signe | ![]() |
Redaktion | Signe Holm-Larsen¤Susanne Wiborg¤Thyge Winther-Jensen | |
MusikGenre | -1 | |
MusikType | -1 | |
Bredde | 175 | ![]() |
Dybde | 29 | ![]() |
Højde | 252 | ![]() |
Vægt | 1185 | ![]() |
Indbindingsform | 2 | ![]() |
Sider | 481 | |
LandId | 131 | |
Billede | gif | ![]() |
Sidste ændring for billede | 2006-06-06 00:00:00 | |
Decimalklasse | 37.1 | |
ThemaKode | JNT¤DNT | |
ThemaDBC | DBC | |
Hovedfaust | 2 578 735 8 | |
FørsteUdgivÅr | 2005 | |
Oplag | 1 | ![]() |
Udgave | 2 | |
ÅrForSenesteOplag | 2005 | ![]() |
ÅrForUdgave | 2005 | ![]() |
OrdreoptagelseDato | 2013-05-31 | ![]() |
Udgivelsesdato | 2005-06-08 | ![]() |
Udgivelsesland | dk | |
Hovedsprog | dan | |
SprogOriginaludgaven | dan | |
Materialet sprog | dan | |
DagForSenesteÆndring | 2013-06-10 | |
OpdateringsDatoHovedpost | 20050705123111 | |
OprettelsesDatoHovedpost | 20050609 | |
Forlagets hjemsted | Vejle | ![]() |
Ophavsangivelse | Per Andersen | |
Personnavn | Signe Holm-Larsen | |
Post status | n | |
Post Type | e | |
Periodicums frekvens | ||
Festskrift | ikke festskrift | |
Periodicumtype | ||
Skønlitterær form | ||
Biografiform | ||
Stor skrift | almindelig skriftstørrelse | |
Bibliografisk kategori | s | |
Udgivelsesstatus | u | |
Katalogiseringsniveau | Katalogisering, selvsyn | |
Generel materialebetegnelse | a | |
Supplerende generel materialebetegnelse | ||
Specifik materialebetegnelse | xx | |
Supplerende specifik materialebetegnelse | ||
Mellemoriginalens sprog | und | |
SprogIResumeer | dan | |
Sprog_I_Undertekster | und | |
Trykkeri | Jørn Thomsen Offset | |
Ugefortegnelse | DBF200530 | |
Udgivelsesår | 2005 |
Bøger i samme varegruppe: