Undervisning og menneskesyn (POD)
248,75 kr
På lager
ISBN
9788750045793
Undervisning og menneskesyn hos Platon, Comenius, Rousseau og Dewey analyserer forholdet mellem menneskesyn og undervisning i de fire klassiske pædagogiske teorier, der tilskrives Platon, Comenius, Rousseau og Dewey.
Menneskesynet er vigtigt for forståelsen af, hvad vi lægger i begrebet undervisning.
Platon, Comenius, Rousseau og Dewey ses både som repræsentanter for afgørende skift i den pædagogiske tænknings udvikling, men også som svar på afgørende ændringer i menneskets opfattelse af sig selv.
| Undertitel | Hos Platon, Comenius, Rousseau og Dewey |
|---|---|
| Forfatter | Thyge Winther-Jensen |
| Forlag | Akademisk Forlag |
| Indbinding | Hæftet |
| Thema koder | Uddannelse. Pædagogik, Voksenundervisning, videreuddannelse. |
| Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
| Ekspedition | DBK |
| Udgivelsesdato | 31. aug. 2015 |
| Sideantal | 228 |
| Bredde | 155 |
| Højde | 222 |
| Dybde | 20 |
| Vægt | 350 |
| Første udgave | 2015 |
| Oplagsdato | 31. aug. 2015 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 3 |
| ISBN-13 | 9788750045793 |
| ISBN-10 | 8750045792 |
| EAN | 9788750045793 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Illustreret i farver/sh | Nej |




