Undervisning og menneskesyn
298,75 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788750035435
Analyserer forholdet mellem menneskesyn og undervisning i de fire klassiske pædagogiske teorier, der tilskrives henholdsvis Platon, Comenius, Rousseau og Dewey.
Menneskesynet er vigtigt for forståelsen af, hvad vi lægger i begrebet undervisning.
De fire forfattere ses både som repræsentanter for afgørende skift i den pædagogiske tænknings udvikling, men også som ""svar"" på afgørende ændringer i menneskets opfattelse af sig selv.
Menneskesynet er vigtigt for forståelsen af, hvad vi lægger i begrebet undervisning.
De fire forfattere ses både som repræsentanter for afgørende skift i den pædagogiske tænknings udvikling, men også som ""svar"" på afgørende ændringer i menneskets opfattelse af sig selv.
| Forfatter | Thyge Winther-Jensen |
|---|---|
| Forlag | Akademisk Forlag |
| Indbinding | Ukendt |
| Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
| Ekspedition | DBK |
| Udgivelsesdato | 1. okt. 2001 |
| Sideantal | 228 |
| Bredde | 0 |
| Højde | 0 |
| Dybde | 0 |
| Vægt | 0 |
| Første udgave | 2001 |
| Oplagsdato | 20. okt. 2004 |
| Oplag | 3 |
| Udgave | 2 |
| Serie | Medier og pædagogik. |
| ISBN-13 | 9788750035435 |
| ISBN-10 | 8750035436 |
| EAN | 9788750035435 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Illustreret i farver/sh | Nej |




