Undervisning og menneskesyn
298,75 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788750035435
Analyserer forholdet mellem menneskesyn og undervisning i de fire klassiske pædagogiske teorier, der tilskrives henholdsvis Platon, Comenius, Rousseau og Dewey.
Menneskesynet er vigtigt for forståelsen af, hvad vi lægger i begrebet undervisning.
De fire forfattere ses både som repræsentanter for afgørende skift i den pædagogiske tænknings udvikling, men også som ""svar"" på afgørende ændringer i menneskets opfattelse af sig selv.
Menneskesynet er vigtigt for forståelsen af, hvad vi lægger i begrebet undervisning.
De fire forfattere ses både som repræsentanter for afgørende skift i den pædagogiske tænknings udvikling, men også som ""svar"" på afgørende ændringer i menneskets opfattelse af sig selv.
Forfatter | Thyge Winther-Jensen |
---|---|
Forlag | Akademisk Forlag |
Indbinding | Ukendt |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. okt. 2001 |
Sideantal | 228 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2001 |
Oplagsdato | 20. okt. 2004 |
Oplag | 3 |
Udgave | 2 |
Serie | Medier og pædagogik. |
ISBN-13 | 9788750035435 |
ISBN-10 | 8750035436 |
EAN | 9788750035435 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |