Videre i teksten
Videre i teksten beskriver aktuelle litteraturpædagogiske udfordringer og diskuterer, hvordan disse udfordringer kan tages op. Bogens kapitler tager udgangspunkt i et hovedproblem, sådan som det kendes fra den virkelighed, som sætter rammerne om arbejdet med litteratur i undervisningen.
Bogen er forskningsbaseret og introducerer ny international teori om litteraturpædagogik. Overalt i bogen er praksis gennemlyst af teori og omvendt. Endvidere er der eksemplariske analyser af tekster, som ofte bruges eller vil være velegnede i undervisningen.
Bogen henvender sig til studerende og lærere på læreruddannelsen, i gymnasiet og på universitetet samt efteruddannelserne. Den er som grundbog egnet som lærebog og støtter med sit problemorienterede udgangspunkt udviklingen af en litteraturpædagogik med et professionsrettet perspektiv.
| Undertitel | Litteraturpædagogiske positioner og muligheder |
|---|---|
| Forfatter | Johannes Fibiger;Peter Kaspersen;Ayoe Quist Henkel;Stefan Kjerkegaard |
| Forlag | Hans Reitzels Forlag |
| Indbinding | Hæftet |
| Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
| Varegruppe | Sprog & grammatik |
| Ekspedition | DBK |
| Udgivelsesdato | 26. jan. 2012 |
| Sideantal | 302 |
| Bredde | 170 |
| Højde | 15 |
| Dybde | 246 |
| Vægt | 579 |
| Første udgave | 2012 |
| Oplagsdato | 13. aug. 2018 |
| Oplag | 3 |
| Udgave | 1 |
| ISBN-13 | 9788776758844 |
| ISBN-10 | 8776758844 |
| EAN | 9788776758844 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Illustreret i farver/sh | Nej |





