Vignetmetoden
328,75 kr
På lager
ISBN
9788750042396
Med vignetmetoden kan man undersøge holdninger, som ellers kan være svære at afdække. Ved hjælp af vignetter – det vil sige fiktive cases – kan holdninger og såkaldt tavs viden bringes frem i lyset. Vignetmetoden kan blandt andet belyse: holdninger i en praksisnær kontekst, fordomme, normer, bl.a. normer for følelser, professionelles holdninger til, hvordan der skal handles i bestemte situationer og etiske spørgsmål på en konkret og praksisnær måde. Ud over at præsentere vignetmetoden som sociologisk undersøgelsesmetode viser forfatterne, hvordan metoden kan bruges som faglig udviklingsmodel i professionel praksis. Vignetmetoden er den første danske indføring i metoden og beskriver de centrale overvejelser for den, der vil bruge metoden i både kvalitative og kvantitative undersøgelser. Bogen henvender sig til studerende på sociale og samfundsvidenskabelige fag på universiteter og professionshøjskoler og til alle, der beskæftiger sig med undersøgelser af professionelt arbejde og faglig udvikling.
Undertitel | Sociologisk metode og redskab til faglig udvikling |
---|---|
Forfatter | Merete Monrad, Morten Ejrnæs |
Forlag | Akademisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Sociologi |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 2. maj 2012 |
Sideantal | 288 |
Bredde | 153 |
Højde | 227 |
Dybde | 25 |
Vægt | 521 |
Første udgave | 2012 |
Oplagsdato | 2. maj 2012 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | Uglen |
ISBN-13 | 9788750042396 |
ISBN-10 | 8750042394 |
EAN | 9788750042396 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |